امام جمعه یزد گفت: با توجه به اینکه یکی از مبناهای برنامه ریزی در کشور اطلاعات ثبت احوال است، کارکنان این مجموعه باید در ثبت رویدادها و اسناد هویتی دقیق باشند.
کد خبر: ۳۴۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵ 22 December 2016
به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار مدیرکل و کارکنان ثبت احوال استان با تبریک روز ملی ثبت احوال اظهار داشت: کار ثبت احوال نوعی ثبت تاریخی است و در آینده به نوشته ها و اسناد این بخش استناد می شود .
وی، ثبت احوال را نهادی حاکمیتی و فرهنگی دانست و گفت: این دستگاه گنجینه گرانبهائی از اسنادی است که همه رویدادهای زندگی ایرانیان را ثبت و نگهداری می کند و این اطلاعات مهم، زیربنای برخی فعالیت های دولت است.
امام جمعه یزد همچنین با بیان برخی احادیث و روایات اسلامی در مورد انتخاب نام نیک نوزاد، بر لزوم فرهنگ سازی و راهنمائی مردم برای انتخاب نام های اصیل و اسلامی تاکید کرد .
مدیرکل ثبت احوال استان یزد نیز با ارائه گزارشی از خدمات این مجموعه گفت: امروز ثبت احوال منسجم تر و پیشرفته تر از گذشته است و با 531 اداره در سطح کشور درحال خدمت رسانی به آحاد مردم است.
سیدمحمد طباطبائی افزود: ثبت 107 میلیون رکورد اطلاعاتی هویتی، صدور 64 میلیون کارت ملی و 11 میلیون کارت هوشمند ملی و پاسخگوئی به 10 هزار استعلام در ثانیه توسط پایگاه اطلاع رسانی ثبت احوال به نهادهای مختلف از اهم فعالیت‌های سازمان ثبت‌احوال کشور می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار