امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در گذشته عمل به نیت واقف در همه موارد انجام نمی‌شد و این امر سبب دوری مردم از وقف شده بود، گفت: اعتماد مردم در حوزه وقف باید با عمل به نیت واقف و توجه به احکام شرعی وقف به طور کامل جلب شود.
کد خبر: ۳۵۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 29 December 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری  در دیدار با قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه و برخی معاونان این سازمان که به استان یزد سفر کرده‌اند، اظهار داشت: وقف برای ماندگاری اعمال و دستورات اسلامی بوده و بسیاری از دستورات اسلام برای مردم و به نفع آنهاست.

وی با بیان اینکه وقف از دستوراتی است که مدنظر آن، بقای اعتقادات و سنت‌ها در اسلام و قوام دین است، افزود: بسیاری از افرادی که حسینیه یا مسجد می‌سازند باید در کنار آن وقفیات آن اماکن را نیز داشته باشند تا وقف به مرور زمان از بین نرود.

امام جمعه یزد با تأکید بر لزوم مراقبت از وقف تصریح کرد: بر همه ما واجب است که مسئله وقف را هم ترویج دهیم و هم نسبت به آن مراقبت کرده و آن را توسعه دهیم.

وی یادآور شد: نظر واقفان باید صد درصد اجرا شود تا مردم به انجام این سنت حسنه تشویق شوند و در زمان طاغوت نیز از آنجا که دست درازی‌هایی به وقف می‌شد و نظر واقفان تأمین نمی‌شد، مردم کمتر به سمت وقف می‌رفتند.

ناصری ادامه داد: بعد از انقلاب، مردم اطمینان لازم را پیدا کردند به همین دلیل به انجام وقف علاقه‌مند شده و به میدان آمدند و حالا که مردم خلوص امام و رهبری را دیدند و خالصانه به میدان آمده‌اند، وظیفه داریم اقداماتی انجام دهیم که اطمینان مردم سلب نشود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود یکی از مسائل مهم در حوزه وقف را حفظ و گسترش حفظ اعتماد مردم دانست و تصریح کرد: نظر مردم و واقفان باید در زمینه موقوفات صد درصد انجام شود.

وی افزود: مساجد باید در شأن مردم باشد یعنی باید به نظافت، زیبایی و به امکانات اولیه‌ای که مورد نیاز نمازگزاران است در مساجد توجه شود تا مردم به ویژه جوانان به مساجد ترغیب شوند و این جذب سبب شود که آنها تا حدی از فضای مجازی دور شوند.

ناصری تصریح کرد: جذابیت بخشیدن به مسجد، زیبایی مسجد و نظافت آن را نیز شامل می‌شود و در مجموع باید اقداماتی انجام شود که نظر جوانان و اقشار مختلف مردم تأمین شده و مسجد بتواند جایگاه گذشته خود را باز یابد.

وی یادآور شد: اقدامات بسیاری در زمینه اوقاف انجام شده که قابل تقدیر است اما لازم است برنامه‌های اوقاف به صورت مفصل‌تر برای مردم بازگو شود تا بیشتر در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند.

ناصری عنوان کرد: یکی از اقدامات دیگر در کنار وقف که می‌تواند در دستور کار اوقاف قرار گیرد، تشویق مردم برای وقف ثلث مال در امور خیر است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار