با بومي‎‎سازي ماشین‌‏‏آلات؛
دبیر ستاد بومی‏‏‌سازی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از صرفه‎‎جويي 500 میلیارد توماني در چادرملو با بومي‎‎سازي ماشین‏‏‌آلات و تجهيزات صنعتي و معدني در اين شركت خبر داد.
کد خبر: ۳۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶ 14 May 2015
به گزارش تابناک یزد،"محمد ابراهیم یلتقیان" با اشاره به نگرش زیربنایی مدیران این شرکت به منظور بهره‏‎‏گیری از حداکثر توان کارشناسان و متخصصان داخلی برای تولید قطعات و و بومی‌سازی ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و معدنی، گفت: نگاه بومی‎‎سازی در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تاکنون منجر به ساخت هشت هزار قطعه از انواع تجهیزات مورد نیاز در مجتمع‏‏‌های معدنی و صنعتی چادرملو شده است .

وي خاطرنشان کرد: موضوع تحقیق و بررسی ساخت قطعات مورد نیاز این شرکت همواره در دستور کار بوده و در همین راستا اولین گام با شناسایی ظرفیت‏‏‌های فنی و تخصصی شرکت‏‏‌های سازنده و نیز مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه‎‎ها آغاز و پس از ارزیابی توان هر یک از این مراکز، سفارشات ساخت و نصب و بازسازی قطعات داده شد.

يلتقيان با اشاره به این که همه تلاش این شرکت بر این بوده که وابستگی خود را  به خرید و واردات قطعه و ماشین‏‎‏‎آلات خارجی کاهش دهد، افزود: از سوي ديگر نيز علوم روز و فن‎‎آوری‏‏‌های نوین را در بخش‎های معدن و صنایع فولاد بکار گرفته‌ایم و در همین راستا ۶۰ تا ۷۰ درصد از طرح‎‎هاي خود را با توانمندی‌های داخلی راه‌اندازی كرده‎‎ايم كه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از اختلاف قیمت کالای ساخت داخل و قطعه وارداتی، صرفه‏‌جویی شده است.

دبیر ستاد بومی‎‎سازی شرکت چادرملو یادآور شد: تنها در سال گذشته يك‌هزار و 626 قطعه تولید داخل که قابلیت رقابت‎‎پذیری با قطعات خارجی را داشتند، در مجموعه‎‎های صنعتی و معدنی چادرملو مورد استفاده قرار گرفته است.

يلتقیان در پایان با تاکید بر تداوم بهره‏‎‎گیری از ظرفیت‎‎های بالقوه و بالفعل صنعتگران داخلی برای ساخت قطعات جدید، افزود: در بسیاری مواقع کیفیت تولیدات داخل به مراتب بالاتر از مشابه خارجی و طبيعتاً قیمت آنها هم کمتر از کالای وارداتی است .

گفتنی است؛ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در استان یزد به عنوان بزرگترین شرکت تولید‎‎کننده کنسانتره سنگ‏‏‌آهن، سالانه حدود 1.5 میلیون تن سنگ آهن دانه‎‎بندی و 10.5 میلون تن کنسانتره سنگ آهن تولید می‎‎کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار