معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر کاهش مصرف قند، نمک و چربی در بین مردم گفت: سند بیماری‌های غیرواگیر در یزد اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۳۵۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 01 January 2017

به گزارش تابناک یزد،محمدحسن لطفی در نشست خبری با اصحاب رسانه به هدف بسیج اطلاع‌رسانی تغذیه با محوریت کاهش مصرف قند، نمک و چربی اظهار داشت: باید در افزایش اطلاعات مردم در حوزه سلامت همگرایی ایجاد کنیم چراکه قند و روغن و نمک بیشترین آسیب را به سلامت مردم می‌زند و از این آسیب‌ها آگاهی ندارند.

وی ادامه داد: در سطح استان با وجود اینکه سواد مردم بالاست اما در اطلاع‌رسانی و سواد سلامت ضعف داریم که باید فرد یاد بگیرد موارد مورد نیاز را یاد بگیرد و به کار بندد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه توصیه‌های مکرر در زمینه مصرف کم و کاهش دادن نمک غذایی ارائه می‌شود اضافه کرد: این رویه دوام ندارد و مشکلاتی را به بار می‌آورد که باید جدی‌تر وارد عمل شد تا مردم نیز مداوم و پیوسته رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در سطح اجتماعات افراد برنامه‌های خوبی در زمینه کاهش مصرف قند، نمک و چربی انجام شد ادامه داد: اولین سالی است که قرار است سند غیرواگیر را اجرایی کنیم که با هدف کلی، 13 هدف را دنبال می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به تشریح ابعاد این سند پرداخت و افزود: هدف کلی آن کاهش مرگ‌های زودرس در جامعه است که در سن 30 تا 70 سال رخ می‌دهد و باید آن را به سن بالای 70 سال تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه مردم تبعیت‌پذیری خوبی دارند اضافه کرد: با توجه به تربیت سفیران سلامت که در پنج سال باید 200 هزار سفیر داشته باشیم، موجی در بین مردم ایجاد می‌شود که حرکت خوبی در راستای کاهش مصرف نمک و چربی است.

لطفی با اشاره به عدات بد غذایی در بین مردم یزد تصریح کرد: متاسفانه با تراز مثبت، کالری مصرف می‌کنیم و در زمینه مصرف سبزی و میوه تراز منفی داریم که در مقابل آن با چاقی و اضافه وزن مردم مواجه هستیم و باید به هر شکلی این رویه را تغییر داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار