کد خبر: ۳۵۲۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 01 January 2017
به گزارش تابناک یزد،عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت ساماندهی کودکان خیابانی، گفت: برنامه منسجم و مستمر در راستای ساماندهی و جلوگیری از افزایش کودکان خیابانی در یزد تدوین شود.

به گزارش ایسنا- منطقه یزد،«سیدمحمدرضا مدرسی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد که 11 دی ماه با حضور اکثریت اعضا برگزار شد،‌ در مورد ضرورت ساماندهی کودکان خیابانی،‌ با اشاره به این که کمک کردن و امداد رساندن به کودکان بی‌سرپرست و نیازمند علاوه بر وظیفه سازمانی، از جمله وظایف شرعی و انسانی مسئولان در نظام اسلامی است، اظهار کرد: مدیریت بررسی و ساماندهی وضعیت کودکان خیابانی در یزد به هم‌افزایی و احساس مسئولیت تمام دستگاه‌های مرتبط نیاز دارد.

وی با بیان این که عمده کودکان خیابانی شهر یزد اتباع خارجی و کودکان غیربومی هستند، گفت: ساماندهی اتباع خارجی غیر مجاز هزینه‌های زیادی را متوجه شهر یزد کرده است.

مدرسی توجه به مباحث فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در موضوع مدیریت، جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی را ضروری دانست و بیان کرد: بررسی منشأ آسیب‌های اجتماعی که منجر به افزایش کودکان خیابانی بومی و ایرانی می‌شود از دیگر ضرورت‌های مدیریت بحث کودکان خیابانی در استان و شهر یزد است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به این که بحث اتباع خارجی غیر مجاز در حال تبدیل شده به دغدغه جدی اجتماعی و فرهنگی در شهر یزد است، اظهار کرد: تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای جلوگیری از افزایش ورود اتباع خارجی غیرمجاز به شهر و استان یزد ضروری است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار