کد خبر: ۳۵۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ 01 January 2017
به گزارش تابناک یزد،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به نقش رسانه‌ها در راستای ارتقای سواد سلامت مردم، گفت: 22 درصد دانش‌آموزان نوجوان یزدی اضافه وزن دارند.

کتر«محمدحسن لطفی» در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه استان برگزار شد، با اشاره به این که حوزه نوین درمانی‌ها اشتراکات زیادی با طب سنتی دارد، اظهار کرد: ایجادهمگرایی در راستای ارتقای سطح سواد سلامت مردم ضروری است.

وی سواد سلامت را امری آگاهانه دانست و که به واسطه آن افراد می دانند که چه کاری را باید کی انجام دهند و چه چیزی را کی مصرف کنند.

لطفی در ادامه با بیان این که امسال اولین سال اجرایی شدن سند ملی غیرواگیر در کشور و استان یزد است،‌ گفت: کاهش 25 درصدی مرگ و میرهای زود رس، از جمله مهمترین اهداف اجرای سند غیرواگیر در کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مصرف غذای سالم بین اقشار مختلف جامعه، افزود: متأسفانه استان یزد جزو استان‌های شاخص کشور در عرضه موادغذایی فس‌فوتی است.

وی نقش مستقیم تغذیه در تأمین سلامت افراد را بیش از 35 درصد دانست و بیان کرد:‌ تأمین سلامت افراد مستلزم مدیریت همزمان تحرک کافی و تغذیه سالم است.

این مقام مسئول با بیان این که در حال حاضر بیش از 22 درصد دانش آموزان و نوجوانان یزدی اضافه وزن دارند، ‌تصریح کرد: سواد سلامت اقشار مختلف جامعه باید با اجرایی کردن سند ملی خود مراقبتی افزایش داده شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل پرونده پزشکی و کنترل وضعیت سلامت برای بیش از 35 درصد مردم استان گفت: حوزه سلامت از جمله حوزه‌هایی است که مردم به دلیل عدم آگاهی کافی نمی‌توانند از حق خود در این حوزه دفاع کنند.

وی در پایان بیماری‌های غیرواگیر را یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های علوم پزشکی در راستای تأمین سلامت عمومی جامعه عنوان کرد و افزود: رسانه‌ها با ارتقای سواد سلامت مردم نقش مهمی در سلامت عمومی افراد جامعه ایفا می‌کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار