مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد گفت: مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان نقش مهمی در تغییر فرهنگ کار متقاضیان و خود‌اشتغالی جوانان دارند و بايد تلاش كنند فرهنگ كار در اين استان را تغيير دهند.
کد خبر: ۳۵۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 07 January 2017

به گزارش تابناک یزد،فریبا آیت‌اللهی  با تاکید بر توسعه فرهنگ خوداشتغالی در بین مردم به ویژه جوانان اظهار داشت: مراکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی نقاط ضعف و قوت زیادی دارند که باید نقاط قوت را تقویت کرده و با رفع نقاط ضعف بتوانیم با تغییر فرهنگ کار، خوداشتغالی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از جوانان اشتغال را در پشت میزنشینی می‌دانند، ادامه داد: باید این فرهنگ را با همکاری مراکز مشاوره تغییر داد و نگاه‌ها به سمت ایجاد اشتغال و کارآفرینی تغییر کند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد خاطرنشان کرد: باید این مراکز، تبلیغات و اطلاع‌رسانی صحیح و مناسبی در زمینه نحوه ارائه خدمات و شرح وظایف خود داشته باشند تا سطح آگاهی مردم نسبت به خدمات این مراکز افزایش یابد.

وی با تاکید بر توسعه ارائه خدمات مطلوب در این زمینه اظهار داشت: این مراکز با ارائه مشاوره‌های تخصصی و ترویج فرهنگ کارآفرینی می‌توانند با هدایت ایده‌های خلاق به سمت راه‌اندازی کسب و کار، نقش موثری در جامعه ایفا کنند.

آیت‌اللهی با تاکید بر هم‌افزایی مراکز در راستای اهداف تعریف شده عنوان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات پیش‌رو باید تعامل بیشتری بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نهادهای آموزشی مثل فنی‌وحرفه‌ای و آموزش عالی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار