مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: ۶۳ وقف جدید از ابتدای امسال توسط مردم استان ثبت شده که ۱۷ نفر از واقفان در این موقوفات جدید بانوان هستند و سهم بانوان مهریزی در این میان بیشتر است.
کد خبر: ۳۶۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ 24 January 2017
به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد اظهار کرد: با اقدامات تبلیغی ترویجی صورت گرفته در ماه های اخیر از طریق رسانه ها مجموعا ۶۳ وقف جدید از ابتدای امسال در استان صورت گرفته است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به این موضوع که بخشی از این واقفین بانوان بوده اند گفت: در بررسي نقش فرهنگي زنان در جامعه اگر از دريچه آمار نگاه كنيم نيمي از پيكره جامعه بانوان هستند اما در اجرا و عمل با احتساب نقش مهم زنان متوجه مي‌شويم كه تماميت فرهنگ جامعه را بر عهده دارند و سمت و سو و گرايش فكري خانواده بر عهده آنهاست. 
وی افزود: در موضوع وقف نيز همچون ساير موضوعات فرهنگي، زنان مي‌توانند حضور ارزشمندي داشته باشند به طوري كه وقتی به آمار وقف های یزد نگاه می کنیم در بزرگترین وقف های یزد زنان بزرگی همچون بی بی فاطمه خاتون در قرن نهم هجری و خانش بیگم در قرن دهم هجری اقدام به وقف نموده اند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: در سال جاری نیز ۶۳ وقف جدید از ابتدای امسال توسط مردم نیک اندیش در جای جای استان ثبت شده که ۱۷ نفر از واقفین در این موقوفات جدید بانوان هستند و سهم بانوان مهریزی در این میان بیشتر است.
زارع زاده در ادامه گفت: با توجه به ابتكار خوب سازمان اوقاف در ارتباط با انجام وقف‌هاي گروهي و انفرادي، عرصه براي حضور بانوان در وقف‌هاي گروهي فراهم شده و مي‌توانند اموال خود را به صورت فردي يا گروهي در راه خدا وقف كنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به نیاز های امروز جامعه، زنان نیز می توانند برای اموری مانند قرآن کریم، علم و آموزش، عرصه سلامت و ترویج دین به شیوه های مدرن موقوفاتی را به ثبت برسانند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار