فرماندار اردکان گفت: درآمدهای حاصل از فعالیت صنایع ومعادن این شهرستان با قانون برنامه ششم در استان یزد توزیع می شود و در حالیکه تمامی استان از منافع این صنایع برخوردار می شود، عوارضی مانند آلایندگی های این صنایع تنها برای اردکان است.
کد خبر: ۳۶۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶ 25 January 2017
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی افزود: شهرستان اردکان شهرستانی ویژه است که برخی صنایع آن محصولاتی را تولید می کنند که در سطح جهان، فقط چند کشور توانایی تولید آن را دارند و این شهرستان به لحاظ وسعت و موقعیت جغرافیایی، از قابلیت ها و ظرفیت های صنعتی و معدنی وسیعی برخوردار است که باید از آنها به نحو مطلوب و با ایجاد کمترین مشکلات زیست محیطی استفاده کرد.
وی با تشریح سهم قابل توجهی که درآمدهای شهرستان اردکان برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان داشته، بهره برداری بهینه از قابلیت های اقتصادی این شهرستان برای توسعه صنایع و معادن و رفع مشکل بیکاری جوانان را مورد تاکید قرار داد.
مقیمی تعامل و همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی در جهت رشد و شکوفایی استان و شهرستان اردکان را خواستار شد و افزود: از صنایع پاک شهرستان حمایت می شود و با هر گونه صنایعی که با آلایندگی سلامت زیستی و اکولوژیک شهرستان را تهدید کنند، برخورد قانونی می شود.
وی با انتقاد از اجازه انتقال شرکت های فولادی آلاینده از شهرستان دیگر استان به اردکان در دولت گذشته که اخیرا با حکم قضایی فعالیت 2 واحد این صنایع تعطیل شد، تصریح کرد: در خصوص سلامت مردم هیچگونه مسامحه نمی شود و صنایع آلاینده مکلفند برابر استانداردهای محیط زیست، دستگاه ها و تجهیزات خویش را نوسازی و بهسازی کنند.
مقیمی تخصص، دانش و توانمندی را از عوامل موثر در توسعه دانست و تصریح کرد: مردم شهرستان اردکان با مهارت افزایی و زمینه سازی حصول درآمدهای بیشتر برای استان، امکان کمک به مناطق محروم استان را نیز فراهم کرده اند.
فرماندار اردکان اظهار کرد: شهرستان اردکان 31 درصد از مساحت استان یزد را دربرگرفته و با 9 شهرستان استان و برخی استان های مجاور مرز مشترک دارد و از مزایای توسعه این شهرستان، همه شهرستان های استان یزد برخوردار می شوند.
مقیمی همچنین با تاکید بر اطلاع رسانی خدمات و اقدامات انجام شده به افکار عمومی جامعه، عملکرد ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی دولت را در این خصوص مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایرنا به عنوان اولین خبرگزاری ایران، ظرفیت مناسبی برای اطلاع رسانی و آگاهی مردم از عملکردهاست و اخبار این رسانه به دلیل صحت و دقتی در تولید آنها، مورد استناد دیگر رسانه ها و مطبوعات قرار می گیرد .
وی همچنین با تشریح فعالیت های صورت گرفته در شهرستان اردکان برنامه ریزی و اقدام برای توسعه صنعت توریسم، گسترش صنایع و افزایش مشاغل، کاهش آلایندگی، کاهش امراض و بیماری ها و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در این شهرستان را از مواردی دانست که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان یزد نیز از آمادگی ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور برای تعامل با بخش های مختلف به خصوص در حوزه شهرستان های استان یزد خبرداد و گفت: با توجه به رجوع رسانه ها و شهروندان به تولیدات خبری ایرنا، مدیران استان می توانند از این ظرفیت برای اطلاع رسانی اقدامات و برنامه ها به افکار عمومی جامعه بهره ببرند.
کاظم شاملو افزود: استان یزد دارای ظرفیت های فراوانی است که به دلیل ناشناخته ماندن برخی از این ظرفیت ها، بهره وری حداکثری از آنها صورت نمی گیرد و شهرستان اردکان با توجه به ظرفیت های متعدد اقتصادی می تواند در زمینه توسعه استان نقش موثری ایفاء کند.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار