مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو به تشريح فعاليت‌هاي اين آزمايشگاه در زمينه کنترل محصولات سلامت‌محور پرداخت.
کد خبر: ۳۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰ 23 May 2015
به گزارش تابناک یزد، حسين رستگار، مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع کنترل غذا و داروي سازمان غذا و دارو، با بيان اين که آزمايشگاه کنترل سازمان غذا و دارو يک آزمايشگاه ملي و بين‌المللي است، اظهار کرد: نهادهاي بين‌المللي اين آزمايشگاه را تأييد کرده‌اند که آزمايشگاه مرجع کنترل است.
وي گفت: اگر مشکلي در حوزه غذا و محصولات غذايي اتفاق بيفتند، نظر نهايي به قوه قضائيه و مراجع ديگر از طرف اين آزمايشگاه به قوه قضائيه ارسال مي‌شود تا اين نهاد در خصوص آن راي صادر مي‌کند.
وي گفت: براي تمام اداره کل‌هايي که در سازمان غذا و دارو وجود دارد، يک آزمايشگاه در اين مرکز ايجاد کرده‌ايم و تمامي مواد غذايي در سراسر کشور توسط آزمايشگاه کنترل و آزمايشگاه‌هاي ما در معاونت‌هاي غذا و دارو آزمايش و کنترل مي‌شود.
مدير کل آزمايشگاه‌هاي مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تمامي محصولات سلامت‌محور که مردم بايد از سلامت کامل آن‌ها نگراني نداشته باشند، از جمله فرآورده‌هاي غذايي، دارويي، آرايشي و بهداشتي، داروهاي سنتي و مکمل، ملزومات و تجهيزات پزشکي در اين آزمايشگاه کنترل و آزمايش مي‌شوند.
رستگار افزود: آزمايشگاه‌هاي تخصصي فرآورده‌هاي بيولوژيک و فرآورده‌هاي خون با بهترين تکنولوژي که در دنيا استفاده مي‌شود، در اين آزمايشگاه وجود دارد، حتي آزمايشگاه ژن تراپي و سل تراپي نيز ايجاد شده که اميدواريم در سال‌هاي آينده در اين زمينه به نتيجه برسيم.
وي گفت: با توجه به اينکه 53 آزمايشگاه مجهز در سراسر کشور با جديت محصولات سلامت‌محور را کنترل مي‌کنند، اظهار داشت: اين نشان دهنده قدرت سازمان غذا و دارو در کنترل محصولات سلامت‌محور است، همچنين در سه منطقه آزاد قشم، کيش و چابهار نيز آزمايشگاه‌هاي مجهزي را راه‌اندازي و تقويت کرده‌ايم و حدود 300 آزمايشگاه همکار و مجاز در بخش خصوصي نيز در اين امر ما را کمک مي‌کنند؛ يعني يک شبکه وسيع آزمايشگاهي را طراحي کرده‌ايم و با بيش از 350 آزمايشگاه دولتي و خصوصي فرآورده‌هاي سلام محور با جديت کنترل مي‌شوند.
رستگار اظهار کرد: در سال گذشته 4 هزار 300 نمونه در آزمايشگاه مرجع تست کرده‌ايم که 7 درصد اين نمونه‌ها رد شده است و ما کاملا مراقب سلامت مردم هستيم.
مديرکل آزمايشگاه‌هاي مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: 52 آزمايشگاهي که در معاونت‌هاي غذا و دارو وجود دارد، حدود 160 هزار نمونه را تست کرده‌اند و در آزمايشگاه‌هاي خصوص حدود 200 هزار نمونه تست‌شده است و اگر براي هر نمونه تست‌هاي مختلف صورت گيرد، ساليانه حدود بيش از 2 ميليون تست در آزمايشگاه‌ها صورت مي‌گيرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار