کد خبر: ۳۹۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 07 March 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیرکل تبلغات اسلامی استان یزد با اشاره به انجام برنامه‌ریزی برای دیدار اعضای کنگره ملی شیخ فقیه خراسانی با علما و مسئولان کشوری، گفت: ۱۵ محور مقالات این کنگره تدوین شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شریف حسینی کوهستانی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره و دیگر کنگره‌ها این است که بتوانیم ارزش‌های این شخصیت‌ها و چهره‌هایی که سالیان سال در جامعه خدمت کردند و برای نسل زمان خودشان الگویی بودند، را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بخش این کنگره اعلام فراخوان و توجه مقاله نویسان و پژوهشگران به حضور کیفی است، گفت: در این زمینه محورهای کنگره مشخص شده و به وسیله فراخوان در وب سایت کنگره درج شده است.

دبیر علمی و تخصصی کنگره ملی حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی گفت: زندگی و شخصیت، اندیشه‌های قرآنی و حدیثی، اندیشه‌های دینی و اجتماعی مرحوم شیخ غلامرضا فقیه خراسانی محورهای اصلی این کنگره را تشکیل می‌دهند که این سه موضوع به 15 زیرمجموعه تقسیم می‌شود.

حسینی کوهستانی افزود: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این کنگره، استفاده از رهنمودهای مسئولان کشوری و دینی و علمی به ویژه مراجع عظام تقلید است که برخی از این ملاقات‌ها تا پایان اسفند انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه فراخوان مقاله برای دریافت این کنگره به صورت کشوری انجام می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری کنگره در تاریخ مشخص شده و با حضور مسئولان کشوری و استانی در حال انجام است.

محمدمهدی فقیه خراسانی عضو شورای اسلامی شهر یزد و نواده آیت الله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی هم در این نشست با اشاره به شخصیت این عالم بزرگ، اظهار داشت: با وجودی که 60 سال از فوت ایشان می گذرد، هنوز به عنوان یک سمبل در خانواده های یزدی از وی نام برده می شود.

وی افزود: گاهی در بین عوام بعد تقوای این عالم ربانی به گونه ای مطرح می شود که بعد علمی زندگی آیت الله تحت الشعاع قرار می گیرد، به همین دلیل لازم است که در این کنگره هم به ابعاد علمی و هم به ابعاد تقوا و معنویت این شخصیت بپردازند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد به ساده زیستی مرحوم حاج شیخ فقیه خراسانی اشاره کرد و گفت: لباس ایشان از کرباس، غذایشان نان و ماست و منزل و زندگیشان کاملا ساده و معمولی بوده است.

فقیه خراسانی به تشییع جنازه 12 فرسخی این عالم ربانی از طزرجان تا یزد اشاره کرد و گفت: در طول مسیر تشییع این شخصیت حتی زرتشتی‌ها هم به صورت ویژه حضور پیدا کردند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار