مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان یزد گفت: تاکنون 197 گلزار شهدا در 10 شهرستان استان ساماندهی شده و عملیات 32 گلزار دیگر در حال انجام است.
کد خبر: ۳۹۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵ 10 March 2017
به گزارش تابناک یزد،احمد ابراهمیی در نشست با خبرنگاران افزود: 98 گلزار دیگر در یزد و برخی از مناطق و شهرستانهای تابعه استان هنوز اقدامی برای آن نشده است.
وی ادامه داد: هم اکنون افزون بر 10 هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر در 33 مدرسه شاهد در پایه های مختلف در استان مشغول تحصیل هستند و یزد رتبه نخست را در عرصه فعالیت های فرهنگی و دانش آموزی به خود اختصاص داده است.
این مسئول با گرامیداشت 22 اسفندماه به عنوان روز ملی شهید بر بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به برنامه های این مناسبت در استان اشاره و اساس آن را ترویج فرهنگ ایثار در جامعه و بین نسل جوان ذکر کرد.
ابراهیمی گفت: آیین غبارروبی و عطر افشانی قبور منور شهدا ، سرکشی به خانواده های شاهد و ایثارگران ، برگزاری مسابقات فرهنگی ، هنری و ورزشی و ارائه گزارش به مردم و حضور در نمازهای جمعه برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران استان یزد اظهار داشت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از بهترین و با ارزش‌ترین روش‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به حساب می‌آید.
ابراهیمی گفت: برنامه مهمانی لاله ها از مهمترین برنامه هایی است که به مناسبت بزرگداشت خاطره شهدای انقلاب اسلامی در سطح افزون بر 350 گلزار شهدا در استان برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد به برخی کارهای فرهنگی انجام گرفته در حوزه فرهنگی اشاره و از مهمترین آنها را تهیه 365 برنامه سه دقیقه‌ای اشاره کرد که در طول سال آینده منتشر می‌شود.
ابراهیمی گفت: نخستین استودیوی شاهد استان یزد سال گذشته تاسیس شده و تاکنون 300 مصاحبه از خانواده های شهدا و ایثارگران تهیه شده که بسیار ارزشمند است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار