مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان یزد گفت: آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد شماری از اسناد شخصی خود را به مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان اهدا کرد.
کد خبر: ۳۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶ 26 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمدرضا ملک ثابت گفت: نماینده ولی فقیه در استان یزد این اقدام فرهنگی را در راستای حفاظت و نگهداری مجموعه 96 برگی از اسناد قدیمی و شخصی انجام داده است.

وی افزود : این اسناد یک دفترچه 96 برگی با موضوع خاطرات دستنویس آیت الله ناصری است که از سوی وی به این سازمان اهدا شده و امید است تعداد دیگری از اسناد ایشان هم در آینده نزدیک به این مرکز اهدا شود.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی استان تصریح کرد: در سال گذشته 13 نفر از دوستداران و علاقمندان به فرهنگ و پیشینه استان از جمله (محمدرضا لسان صدق، ناهید اسماعیل نژاد، محمد خواجویی نژاد، اکبر طالبی ، محمود ابدی، مهدی وحدت، احمد نارگونی، میرزا عبدالغنی علیم مروستی، فاطمه صغری شاهدی، خانواده مرحوم گلین صدر، محمد مهرداد ، محمود وزیری و علی اکبر پرورش زاده) نیز اسنادی را اهدا کردند.

ملک ثابت افزود: این افراد تعداد سه هزار و 104 برگ از اسناد در اختیارشان را به صورت اصل سند و یا اسکن در اختیار این مرکز قرار داده اند که این مدیریت از احساس مسوولیت آنها در حفظ اسناد تاریخی و توجه به فرهنگ این دیار کمال تشکر و قدردانی را دارد.

وی از سایر علاقمندان به حفظ این اسناد و مدارک درخواست کرد تا در صورتی که هرگونه سند، عکس، نقشه، کتب خطی و سایر موارد کاغذ قدیمی یا ارزشمند را در اختیار دارند برای حفاظت و نگهداری در شرایط مطلوب به این مرکز انتقال دهند، تا پس از کار کارشناسی بر روی اسناد، این سرمایه های ملی و شخصی در صورت تمایل هر فرد (به صورت اصل سند، تصویر سند و یا فروش آن به این مرکز) محافظت و نگهداری شود.

این مسوول تاکید کرد: اسناد ملی استان آمادگی دارد از پیشکسوتان مطلع و آگاهان از تاریخ و فرهنگ یزد و آداب و رسوم و مشاغل و ...برای ضبط خاطراتشان در بخش آرشیو شفاهی مصاحبه کرده و مصاحبه های ضبط شده را در کنار سایر اسناد اهدایی نگهداری کند تا برنامه ریزان و پژوهشگران و سایر علاقمندان بتوانند از آنها استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار