کد خبر: ۴۰۳۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ 06 April 2017
به گزارش «تابناک یزد»، روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «رو به دوربين پشت به واقعيت» با اشاره به اینکه احمدي‌نژاد پس از ٤ سال در برابر خبرنگاران حضور یافت نوشت:
 
«نشست خبري ديروز بيشتر شبيه دادگاه خبري احمدي‌نژاد بود. خبرنگاران بعد از چهار سال به احمدي‌نژاد رسيده بودند تا درباره همه آن هشت سال از او بپرسند. نوع و نحوه سؤالات از او هرچه فضاي نشست جلوتر مي‌رفت، تندتر، صريح‌تر و گزنده‌تر مي‌شد. او چهار سال قبل، زماني كه براي نخستين‌بار به دادگاه احضار شد، از رفتن استنكاف كرد. اما بالاخره گذارش به دادگاهي ديگر خورد. بعد از چهار سال دوري از اهل رسانه (نكته‌اي كه خودش هم با ذوق و شوق به آن اشاره كرد)، در آستانه انتخابات، جريان احمدي‌نژاد در پاركینگي با فضاي محدود و سقفي كوتاه، نشستي خبري برگزار كردند تا اهالي رسانه همه سؤال‌هاي خود را از رئيس سابق دولت بپرسند. نحوه برگزاري نشست خبري احمدي‌نژاد هم بي‌شباهت با نحوه مديريتش بر كشور نبود. مشخص بود كه يكباره تصميم به برگزاري نشست خبري گرفته‌اند؛ از تجمع و بي‌نظمي جلوی در براي گرفتن كارت ورود به جلسه تا اينكه مثلا مردها را بازرسي بدني مي‌كردند اما درباره خانم‌ها به گشتن كيف آنها قناعت مي‌كردند. برخي از خبرنگاران زن از اينكه كيف‌هايشان را بايد يك مرد بازرسي کند شاكي بودند. پاركينگي كه قرار بود محل نشست خبري باشد گنجايش آن همه خبرنگار را نداشت.
 
ديروز به جز احمدي‌نژاد و بقايي كه دستش را گرفت و كنار خودش پشت ميز نشاند. مشايي، عبدالرضا داوري، جوانفكر، شريف‌زاده و برخي ديگر از اعضا حلقه اول نزديكان احمدي‌نژاد هم آمده بودند و دو رديف اول صندلي‌ها را آنها اشغال كرده بودند.
 
همين‌طور عده زيادي از جوانان حامي جريان احمدي‌نژاد، تاجايي‌كه گاه‌به‌گاه در بين سخنان احمدي‌نژاد شروع به كف‌زدن مي‌كردند. تعداد آنها اگر از تعداد خبرنگاران بيشتر نبود، قطعا كمتر هم نبود. نكته‌اي كه خبرنگاري هم به آن اشاره كرد و گفت شما به‌جز خبرنگار، جماعتي كف‌زن هم دعوت كرده‌ايد، درحالي كه كف‌زدن در نشست‌هاي خبري مرسوم نيست.
فيلم‌هاي منتشرشده از نشست خبري ديروز، حاشيه‌هاي جالبي داشت؛ برای مثال خبرنگاري از مشايي سؤال مي‌كرد: زير لب چه با خودت زمزمه مي‌كردي؟ مشايي پاسخ داد: اين سؤال است؟ زشت است خبرنگار چنين سؤالي مي‌كند. مي‌گفتم زنده باد بهار، زنده باد ايران!»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار