یک متخصص زنان و زایمان عوارض روانی و جسمی توبکتومی را مطرح کرد.
کد خبر: ۴۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱ 29 May 2015

به گزارش تابناک یزد ، در خصوص آسیب‌های عمل بازگشت از توبکتومی با بیان اینکه متورم‌شدن لوله‌ها به صورت کیست تخمدان از عوارض مهم توبکتومی است اظهار داشت: حاملگی خارج از رحم یکی دیگر از عوارض عمل جراحی بازگشت از توبکتومی است که چنانچه به موقع تشخیص داده نشود با جان بیمار بازی می‌کند و می‌تواند مرگبار باشد.

دکتر طاهره لباف اضافه کرد: عوامل روانی مسأله‌ای است که بسیاری از افرادی که توبکتومی می‌کنند به عذاب می‌آیند و اعلام می‌کنند از وقتی که توبکتومی انجام داده‌اند عادت‌های ماهانه‌شان زیاد شده است و خونریزی‌های نامرتب دارند لذا ترتیب نمازهایشان به هم خورده است.

لباف خاطرنشان کرد: متأسفانه کشورهای غربی 13 نوع وسیله جلوگیری از بارداری را در اختیار مردم ایران قرار دارند و البته در  سال‌های نه چندان دور این وسایل به طور رایگان استفاده شد اما این در حالی است که ‏در کشورهای اروپایی فقط 3 نوع وسیله را در اختیار مردم می‌گذارند‎.

بانوی نخبه کشور در سال 87 گفت: جالب اینجاست که عدد پایه سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای افزایش ‏جمعیت 2،3 فرزند است و طبق قانون هر خانواده صهیونیست باید 4 فرزند داشته ‏باشد؛ اینجاست که به راحتی می‌توان تغییر سیاست‌ها را مقایسه کرد که برای ایران اینگونه عمل می کنند و برای خودشان طور دیگری اقدام می‌کنند.


تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار