کد خبر: ۴۱۰۰۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 19 April 2017
به گزارش تابناک یزد، مدير كل کمیته امداد استان یزد اعلام كرد: سال گذشته 261 میلیارد و 719 میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به یک هزار و 818 خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت شد.

 «محسن علیزاده» با بیان این که توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خوداتکایی نیازمندان و محرومان از مهم ترین اهداف این نهاد است، افزود: فراهم کردن امکانات لازم به منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعدادسنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطاء وام در اولویت برنامه‌های کاری این نهاد است .

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های خوداشتغالی و فرصت‌های شغلی مناسب برای خانواده‌های نیازمند با برنامه‌های موثر و کارآمد، تصریح کرد: مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال زایی و همچنین فراگیری آموزش ‎ های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می ‎ شوند.

به گفته مدير كل کمیته امداد استان، تسهیلات اشتغال‌زایی اين نهاد در سال گذشته بیش از 11 درصد رشد داشته و در اين باره پارسال 261 میلیارد و 719 میلیون ریال در زمینه های کارانگیزی، توان افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و وام تکمیلی به یک هزار و 818 خانواده تحت حمایت و نیازمندان متقاضی از محل منابع قرض الحسنه بانکی و امدادی پرداخت شده است .

عليزاده با بیان این که 565 وام اعطایی از محل اعتبارات امدادی و یک هزار 192 مورد از محل قرض الحسنه بانکی و61 مورد هم به عنوان تسهیلات تلفیقی و سایر منابع بوده است، تصریح کرد: طرح های ایجاد شده در بخش کشاورزی 300 مورد با اعتبار 45 میلیارد و 776 میلیون ریال، دامپروری 405 مورد با 55 میلیارد و 645 میلیون ریال، شیلات یک مورد با ۸۰ میلیون ریال، صنایع دستی 152 مورد با هفت میلیارد و 596 میلیون ریال، فعالیت‌های صنعتی و معدنی 248 مورد با حدود 34 میلیارد و 200میلیون ریال و خدمات 712 مورد 118 میلیارد و 422 میلیون ریال بوده است .

وی با بیان این که از ابتدای آغاز به کار حوزه اشتغال و خودکفایی در این نهاد تاکنون، ۳۱ هزار و 543 طرح در رشته‌های مختلف شغلی ایجاد شده است، افزود: طی سال 94 نیز حدود 235 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی از محل اعتبارات بانکی و امدادی به یک هزار و 877 نفر از مددجویان تحت حمایت برای اجرای طرح‌های اشتغالزايي پرداخت شده است .

اين مسئولدر پايان نيز يادآور شد: هم‌اکنون حدود 24 هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت 39 هزار و 260 نفر از خدمات تک و چند خدمتی کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار