رئیس تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد گفت: در حال حاضر 30 درصد شهر یزد تحت پوشش شبکه فاضلاب است و افزون بر 30 هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.
کد خبر: ۴۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 31 May 2015
به گزارش تابناک یزد،سید وحید غلمان روز شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از تصفیه خانه شهر یزد افزود: سیستم تصفیه خانه فاضلاب این شهر از نوع برکه تثبیت به مساحت 11 هکتار و با جمعیت تحت پوشش 75 هزار نفر در سال 81 به بهره برداری رسید که شامل برکه های بی هوازی، اختیاری اولیه و اختیاری ثانویه است. 
وی ادامه داد: سیستم SBR یک نوع از فرایندهای لجن فعال است که در آن براساس دوره های زمانی مشخص کاری، فرآیند حذف مواد آلی و مغذی به طریقه بیولوژی اتفاق می افتد.
رئیس تصفیه خانه فاضلاب شهریزد گفت: این تصفیه خانه با ظرفیت 150 هزار نفر و مساحت سه هکتار طراحی شده که شش حوضچه به صورت مجزا دارد و در سال 91 به بهره برداری رسیده است.
وی با اشاره به اجرای 200 هکتار فضای سبز در تصفیه خانه فاضلاب یزد اظهار داشت: گونه های گیاهی در این تصفیه خانه متنوع بوده و شامل اوکالیپتوس، انار، توت، پسته، گز، تاغ و زیتون و همچنین کشت جو بوده است.
غلمان افزود: سال گذشته برای اولین بار در کشور چوب اوکالیپتوس تصفیه خانه را در معرض فروش گذاشتیم که 100 میلیون تومان به کارخانه ای فروخته شد.
وی با اشاره به اینکه در زمینه مبارزه با حشرات نیز اقدامات موثری انجام شده گفت: در مبارزه بیولوژیکی از موجودات شکارچی مانند سنجاقک، قورباغه و غیره استفاده می شود. 
رئیس تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد پرورش ماهی، لایروبی و سم پاشی را از دیگر اقدامات موثر در این زمینه برشمرد. 
معاون عمرانی فرماندار یزد نیز در این بازدید گفت: در خصوص شبکه های جمع آوری انتقال اقدامات خوبی در چند سال اخیر صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا،امیر شاکری با اشاره به اینکه فضای سبز در محدوده شاهدیه، زارچ و یزد اجرا شده افزود: اجرای کمربند سبز به مساحت سه هزار هکتار از پل غدیر تا مهریز نیز از دیگر اقدامات در این زمینه است.
نادر قوچانی، مدیر امور آب فاضلاب یزد نیز گفت: هدف اصلی اجرای فاضلاب جلوگیری از آلودگی منابع آبی است و استفاده درست از پساب فاضلاب تصفیه شده در صنعت کشاورزی، همچنین درختکاری فضای سبز مدنظر است.
اکبر صالحی، کارشناس آب و فاضلاب شهر یزد نیز در این بازدید گزارشی ارائه نمود.
خبرنگاران رسانه های گروهی استان از قسمت های مختلف تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد از جمله سیستم های لجن فعال و سیستم های جدید مکانیزه ، طرح های پرورش ماهی و لاک پشت و کشت گیاهان ویژه این محیط و طرح پرورش کرم ابریشم، آزمایشگاه کنترل ، حوضچه های ذخیره و انتقال آب نیز بازدید کردند.
این برنامه با هماهنگی و پیگیری روابط عمومی فرمانداری یزد و همکاری روابط عمومی آبفا و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد و در پایان مسئولان حاضر به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
منظورتون اینه که 70 درصد بقیه هم روی شبکه فاضلاب اند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار