کد خبر: ۴۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴ 06 June 2015

به گزارش تابناک یزد ، نقی تقوایی با بیان اینکه متوسط اهدای خون در استان یزد 38 هزار نفر در سال است، اظهار داشت: استان یزد در بحث عفونت‌های خونی یکی از کمترین میزان آلودگی‌ها را در سطح کشور دارد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه بیش از 56 درصد از اهدا کنندگان خون در استان مستمر هستند، گفت: 4 پایگاه انتقال خون در استان در امر خون‌گیری فعالیت می‌کنند.

تقوایی افزود: در سال گذشته بیش از 50 هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های خون‌گیری استان مراجعه کرده‌اند، که از این آمار، 40 هزار نفر موفق به اهدا شدند.

وی با اشاره به افزایش 4 و 6 دهم درصدی خون‌گیری سال گذشته نسبت به سال 92 تصریح کرد: اهدای خون بانوان در کشور و استان یزد نسبت به آقایان بسیار کمتر است.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته بیش از 4 هزار کیسه خون، از استان یزد به استان‌های هم‌جوار انتقال داده شده، بیان کرد: 15  درصد از جمعیت استان یزد دارای گروه خونی منفی و بیش از 85 درصد دارای گروه خونی مثبت هستند.

وی با اشاره به اینکه هر کیسه خون بیش از 150 هزار تومان هزینه دارد، گفت: از هر کیسه خون 3 محصول پلاکت با زمان نگهداری 3 روز، پلاسما 2 سال و پکسل خون دریافتی 35 روز  به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه انتقال خون استان یزد در سال گذشته بیش از 99 درصد درخواست خون بیمارستان‌های استان را پاسخ داده، اظهار داشت: عدم پرسنل کافی و راه‌اندازی تیم‌های سیار در استان، ازجمله مهمترین چالش‌های انتقال خون یزد است.

به گزارش تسنیم ، مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: پایگاه‌های انتقال خون استان یزد در این ماه خون‌گیری را از اقامه نماز مغرب و عشا آغاز و تا ساعت 23 ادامه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار