کد خبر: ۴۵۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 02 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون فرهنگی دادگستری استان یزد گفت: ثبت افزون بر هشت هزار ازدواج در سال گذشته در این استان آمار خوبی نیست و باید برای گسترش آن اقدام های بهتری بعمل آید
محمد رضا عرشیان افزود: متولیان فرهنگی و دستگاه های مسئول در امر ازدواج باید با برنامه ریزی دقیق تری برای گسترش آن اقدام کنند.
وی ادامه داد: در سال گذشته یک هزار و 480 مورد طلاق در یزد اتفاق افتاده است که حتی یک طلاق هم برای استان دارالعباده یزد زیاد محسوب می شود.
این مسئول ، میزان ازدواج را با تناسب جمعیت یزد نسبت به سایر استان ها بسیار کم ارزیابی کرد و گفت: کاهش آمار ازدواج ، افزایش سن ازدواج و پاره ای از معضلات اجتماعی را به دنبال دارد که انتظار است در این زمینه اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گیرد.
عرشیان ، برگزاری دوره مهارت های زندگی از سوی زوجین جوان را ضروری دانست و گفت : بسیاری از طلاق ها و از هم پاشیدگی زندگی در زوجین ناشی از عدم فراگیری مهارت های زندگی است که زوجین بدون شناخت از روحیات و مشی های جنس مخالف وارد یک زندگی مشترک می شوند.
وی افزود: روند افزایش طلاق در استان یزد کنترل شده و جزء استان هایی هستیم که توانستیم این معضل اجتماعی را تا حدودی کنترل نماییم .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار