رئيس شوراي اسلامي استان :
رئيس شوراي اسلامي استان گفت: باتوجه به اينكه استان يزد با مشكلات جدي در حوزه آب روبرو است شايسته است منابع آب را در استان مديريت كنيم و از آبهاي موجود به نحو احسن بهره برداري نمائيم.
کد خبر: ۴۵۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 09 June 2015
به گزارش تابناک یزد ،جلسه مشترك رئيس و اعضاي شوراي اسلامي استان با مديركل دفتر مطالعات منابع آب وزارت نيرو در دفتر شوراي اسلامي استان واقع در استانداري برگزار شد.
رئيس شوراي اسلامي استان در اين جلسه اظهار داشت : باتوجه به اينكه كليه تصميمات وزارت نيرو درخصوص انتقال منابع آبي و تخصيص منابع مختلف از طريق دفتر مطالعات منابع آب اين وزارتخانه انجام مي شود از مديركل اين دفتر دعوت كرديم تا با ايشان همفكري نموده و درباره منابع آب و مصرف بهينه آب در استان تبادل نظر نمائيم.
احمد زارع پور اشكذري ادامه داد : باتوجه به اينكه بيش از 90 درصد منابع آب استان در بخش كشاورزي مصرف مي شود بايد در اين رابطه فكري انديشيد و به سمت كشت گياهان كم آب خواه در كشاورزي استان برويم.
در ادامه اين جلسه مديركل دفتر مطالعات منابع آب وزارت نيرو به بحران آب در استان يزد اشاره و عنوان كرد : منابع آبي استان با وجود 330 ميليون مترمكعب بيلان منفي آب وضعيت چندان مناسبي ندارد.
راعي ادامه داد : از طريق وزارت نيرو استانهاي يزد، فارس و اصفهان به عنوان استانهاي پايلوت براي استفاده از وسايل كاهنده آب واحدهاي مسكوني و تجاري انتخاب شده اند و اميدواريم با پي گيريهاي مسئولين ارشد استان، اعضاي شوراي اسلامي استان و  شركت آب و فاضلاب استان بتوانيم مراحل اجرايي شدن اين پروژه را عملياتي نمائيم.
وي در پايان سخنان خود بر تأمين منابع مالي پروژه هاي استان از جمله پروژه انتقال آب به يزد از طريق مشاركت حداكثري مردم در قالب فروش اوراق مشاركت تأكيد كرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار