کد خبر: ۴۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴ 09 June 2015

به گزارش تابناک یزد، محمدعلی طالبی، بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی توسعه فرهنگی استان یزد اظهار داشت: اتاق فکر توسعه فرهنگی استان یزد در چند ماه گذشته با پیگیری و پیشنهاد استاندار یزد تشکیل شده و نقشه راه توسعه فرهنگی استان با تکیه بر مشارکت تشکل‌های مردمی و نخبگان فرهنگی استان تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تشکیل شورای هماهنگی توسعه فرهنگی استان یزد در راستای اجرایی شدن طرح اتاق فکر توسعه فرهنگی استان گام برمی‌داریم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد بیان کرد: توسعه فرهنگی در استان یزد نیاز به مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم‌نهاد و غیردولتی و حضور همه قشرهای مختلف مردم دارد و این شورا می‌تواند افراد فرهنگی را در سطح محله‌ها و روستاها شناسایی و معرفی کند تا بتوان از این پتانسیل در سطح استان به صورت مطلوب استفاده شود.

طالبی بر فراهم کردن امکانات لازم برای همه مردم در راستای بر عهده داشتن سهم فعال در توسعه فرهنگی استان تاکید کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد نیز در این جلسه هدف از طرح نقشه راه توسعه فرهنگی استان را گسترش فرهنگ دارالعباده و دارالعلم با استفاده از الگوهای رفتاری، اخلاقی و علمی جامعه عنوان کرد.

مجید جوادیان‌زاده ضمن ارائه گزارشی از تهیه نقشه راه توسعه فرهنگی استان یزد اظهار داشت: در هر جامعه‌ای جریان‌های فکری دارای نقش مهمی در رشد فکری مردم و شکل‌گیری ذهنیت عمومی جامعه هستند و این جریان‌های فکری از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است.

وی ادامه داد: ضروری است در حوزه فرهنگ بین دولتمردان و مردم به عنوان جامعه همدلی و همزبانی صورت گیرد که این از مبانی اصلی توسعه‌یافتگی است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه واژه فرهنگ دارای دامنه لغات بسیاری است، خاطرنشان کرد: بیش از 300 تعریف از واژه فرهنگ ارائه شده اما در حقیقت فرهنگ به نظامی از باورها، ارزش‌ها و هنجارهایی اطلاق می‌شود که فرد به عنوان عضوی از جامعه آن را فرا می‌گیرد.

جوادیان‌زاده با تاکید بر اینکه در نظام فرهنگی جامعه می‌تواند محور توسعه هر اجتماعی باشد، بیان کرد: طرح نقشه راه توسعه فرهنگی استان گام مفید و موثری برای همگرایی تمامی آحاد و لایه‌های اجتماعی در مسیر توسعه همه‌جانبه فرهنگی استان یزد است.

علی غیاثی ندوشن، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست بر همگرایی دستگاه‌های فرهنگی استان در مسائل مختلف تاکید و اظهار امیدواری کرد: مصوبات این شورا ضمانت اجرایی قوی داشته باشد و به عنوان بازوی توانمندی برای شورای فرهنگ عمومی استان یزد باشد.

به گزارش فارس، اتاق فکر توسعه فرهنگی استان یزد حدود دو ماه پیش متشکل از شخصیت‌های برجسته فرهنگی استان یزد به ریاست استاندار یزد و عضویت آیت‌الله ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، آیت‌الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری و حجج‌اسلام اعرافی، سیدمحمدکاظم مدرسی، معزالدینی و محمد صدوقی و فعالی تشکیل شد و امروز شورای هماهنگی توسعه فرهنگی استان در راستای اجرایی شدن طرح اتاق فکر توسعه فرهنگی استان متشکل از دستگاه‌ها و موسسات فرهنگی عضو و چهره‌های شاخص فرهنگی، هنری، علمی و اجتماعی استان آغاز به‌کار کرد.

اتاق فکر توسعه فرهنگی استان یزد، بحث و تبادل‌نظر بر روی مهم‌ترین مسائل و موضوعات فرهنگی استان، تجزیه و تحلیل موضوعات فرهنگی استان و تعیین استراتژی‌های فرهنگی کلان استان یزد برای اجرا در شبکه پودمانی فرهنگ اسلامی ایرانی استان با تنظیم پیوست اجرایی هر استراتژی از وظایف اصلی اتاق فکر و شورای هماهنگی توسعه فرهنگی استان یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار