کد خبر: ۴۶۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱ 19 July 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛مدیر کل استاندارد استان یزد از تدوین 177 استاندارد ملی توسط کارشناسان اداره کل و اساتید دانشگاه در چهار سال عمر دولت تدبیر و امید خبر داد.

 «محمد حسین ماجدی اردکانی» در جمع دبیران  و کارشناسان تدوین استاندارد استان، با تشریح شاخص‌های عملکردی این اداره کل در دولت یازدهم، افزود: بر اساس گزارش آماری ارسالی از سوی واحد ارزیابی و بررسی عملکرد اداره کل، در سال 92 و همزمان با آغاز کار دولت تدبیر و امید، میزان تدوین استانداردهای ملی 68 مورد بوده که در نهایت مجموع چهار سال، به عدد 177  مورد رسیده است .

وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل استاندارد استان و افراد برون سازمانی که دارای پروانه کارشناسی استاندارد در زمینه تدوین استاندارد است، دبیری تدوین این استانداردها را بر عهده داشته‌اند.

ماجدی خاطرنشان کرد: البته علاوه بر آمار مذکور تاکنون تدوین 28 عنوان استاندارد ملی نیز در سال 1396 به استان یزد واگذار شده است.

این مقام مسئول با قدردانی از تلاش تدوینگران استان، گفت: طبعاً با وجود دانشگاه‌های ممتاز در استان یزد و استادان برجسته کشوری، این حجم تدوین نشان از ضرورت ارتباط بیشتر برای تدوین استانداردها دارد و این آمار به هیچ وجه قانع‌کننده نیست .

وی افزود: در سال جاری جا دارد که در راستای توسعه پایدار جهان‌شهر یزد و هماهنگ با برنامه‌های استانی برای اداره این جهان‌شهر، فعالیت‌های خود را گسترش دهیم و دست نیاز به سوی همه برای دریافت نیازهای تدوین استاندارد، دراز می‌کنیم .

ماجدی اردکانی در پایان گفت: پیش از این توسط اداره کل استاندارد استان یزد، پنج استاندارد تجهیزات ایمنی فردی برای کار در ارتفاع برای اولین بار در کشور تدوین شده و از جمله استانداردهای مهم دیگری که امسال توسط استان یزد تدوین می‌شود، استاندارد ویژگی‌های زیلو است که از جمله صنایع دستی استان یزد به شمار آمده و با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی و اداره کل میراث فرهنگی در دست تدوین است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار