رئیس حوزه هنری یزد از ساخت فیلم مستند «آسمان اینجاست»، روایت زندگی سردار شهید خلیل حسن بیگی به کارگردانی احمد صراف یزد خبر داد.
کد خبر: ۴۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 17 June 2015
به گزارش تابناک یزد،محمدصادق کوچک زاده اظهار داشت: شهید خلیل حسن بیگی از سرداران بزرگ جنگ تحمیلی است که روایت زندگی این سردار بزرگ جنگ، به مدت ۴۰ دقیقه مستندسازی می شود تا گوشه ای از زندگی، مجاهدت و رشادت های این شهید سرافراز دفاع مقدس به تصویر کشیده شود.

وی تولید آثار با موضوع و محتوای دفاع مقدس را از مهمترین برنامه ها و اهداف حوزه هنری عنوان کرد و ادامه داد: خاطره جانفشانی رزمندگان و شهدا در دوران دفاع مقدس و  آثار جنگ تحمیلی هیچگاه از یادها نخواهد رفت زیرا با زندگی ما در هم تنیده و عجین شده و هر چه از آن حماسه بگوییم و درباره آن کار کنیم باز هم ابعاد تازه تری به روی ما گشوده می شود.

رئیس حوزه هنری استان یزد، هنر سینما را یکی از مؤثرترین شیوه ها برای حفظ و انتقال دستاوردها و ارزش های دفاع مقدس دانست و افزود: تولید مستند زندگی برخی دیگر از فرماندهان شهید استان در دستور کار این مرکز قرار دارد که امیدواریم با تأمین اعتبار لازم در این زمینه اقدامات خوبی صورت گیرد.

کوچک زاده با اشاره به اینکه احمد صراف یزد تاکنون سه مستند در زمینه دفاع مقدس ساخته است، افزود: این فیلمساز جوان رتبه اول بخش مستند هشتمین جشنواره فیلم رضوی در سال ۹۲ با مستند هفت گنج و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اردن برای فیلم مازاری را در کارنامه دارد و دو سال نیز به عنوان جوان  موفق استان در عرصه فیلمسازی  استان برگزیده شده است.

وی ادامه داد: مستند «آسمان اینجاست» با همکاری سردار فتوحی، فرمانده سپاه الغدیر، سردار میرحسینی فرمانده پادگان آیت الله خاتمی(ره)، مهدی فرهنگ دوست رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، تعدادی از همرزمان و خانواده بزرگوار شهید خلیل حسن بیگی به مرحله تولید رسیده است.

به گفته وی از این فیلم در هفته دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

به گزارش مهر، کار تصویربرداری این فیلم در دو مرحله انجام می شود که تصویربرداری بخش یزد به پایان رسیده و تصویربرداری بخش دیگر آن به زودی در تهران آغاز خواهد شد.

محمد صادق دهقانی نویسندگی متن فیلم را انجام داده و تصویربردای آن بر عهده حامد سعادت است.

سردار شهید خلیل حسن بیگی که او را «کتاب کهنه جنگ» لقب داده ‌اند، در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. وی در هنگامه مبارزات انقلاب اسلامی، سربازی فداکار و لایق بود و همگام با نهضت بزرگ حضرت امام خمینی (ره) به صف شیرمردان جبهه توحید پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی ماند.

این شهید گرانقدر سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی از جبهه و جنگ، به ویژه جبهه‌های جنوب و غرب داشت به همین خاطر رزمنده ‌ها و دوستانش به او لقب «کتاب کهنه جنگ» داده بودند.

سرانجام این سردار رشید اسلام به همراه جمعی از همرزمانش در تاریخ ۲۵ دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار