از آنجا که امروز در دنیا اندکی کوتاه آمده‌ایم و پایه‌های اعتقادی خود را مطرح نکردیم، بسیاری از جوانان ما از راه مستقیم منحرف شده و جذب حرکت‌های دیگر شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 19 June 2015

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان در واقع عید و سال نو برای افرادی است که اهل سیر و سلوک و کسب معرفت هستند و خداوند در این ماه روزه را برای رشد و کمال انسان و شب‌های قدر را برای روشن شدن تقدیر انسان قرار داده است.

وی با بیان اینکه باید در ماه رمضان جدیت و کوشش بیشتری برای جلب رضایت خداوند متعال انجام دهیم، عنوان کرد: همه باید برای کسب فیوضات کامل ماه مبارک رمضان تلاش کنند زیرا در غیر این صورت در خسران خواهند بود.

امام جمعه یزد بیان کرد: مسئله مهم در مسیر راه و طی طریق این است که خدا برای رسیدن به کمال ما برنامه‌ریزی کرده و پیامبران الهی و کتاب‌های آسمانی و دستوراتی را قرار داده تا مسیر کمال ما طی شود.

وی تصریح کرد: مسلمانان در مسیر دین بعد از پیامبر (ص) ائمه و اساتیدی نیاز دارند که احکام الهی و دستورات پیامبر اسلام (ص) را برای ما تبیین کنند و معانی و تفاسیر قرآن را به درستی فهمیده و درک کنند زیرا ما در تشخیص دستورات قرآن بدون راهنما و مبلغ موفق نخواهیم بود.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: بنابراین برای اینکه مردم در برداشت از دستورات قرآن و احکام الهی و دستورات پیامبر (ص) درست عمل کنند، امام و راهنما باید عادل، عاقل، معصوم از گناه و منصوب از جانب خداوند متعال باشد و این افراد در واقع اولیای خدا در روی زمین هستند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تأسف از اینکه امروزه مسلمانان دچار تشتت شده‌اند و در کنار یکدیگر نیستند، عنوان کرد: امروز مسلمانان جهان را به جان همه انداخته‌اند و هر کدام از حکام به نوعی حکومت می‌کنند.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: امروز شیطان و شیطان‌صفتان تلاش می‌کنند که ما را از خدا و الگویی که برای ما قرار داده دور کنند و بعد از پیامبر (ص) نیز این حرکت شیطانی انجام شد.

ناصری خاطر نشان کرد: امروز نیز از آنجا که در دنیا اندکی کوتاه آمده‌ایم و پایه‌های اعتقادی خود را مطرح نکردیم، بسیاری از جوانان ما از راه مستقیم منحرف شده و جذب حرکت‌های دیگر شده‌اند.

وی، مسئله تبلیغ دین اسلام را مسئله‌ای بسیار مهم دانست و تصریح کرد: مسئولان را به این نکته توجه می‌دهم که نسبت به رساندن رسالات الهی کوتاهی نکنند.

ناصری عنوان کرد: حوزه‌های علمیه، طلاب و ... در رساندن حقیقت اسلام کوتاهی کرده‌اند هر چند که تحرکات دشمن و رسانه‌ها نیز بوده و کوتاهی‌ها و بی‌توجهی‌ها در کنار تلاش‌های شبانه‌روزی دشمنان سبب شده تا دین اسلام آنگونه که باید توسعه و گسترش پیدا نکند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: باید حقایق مسائل دینی را در مدارس، دانشگاه‌ها، منابر و حتی خارج از کشور برای مردم تبیین کنیم و اگر کم‌کاری در این زمینه انجام شود، دنیا با مذهب ما بیگانه خواهد شد در حالی که امروز اغلب مردم تشنه حقیقت و درک آن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دشمنان به شکل عجیبی به دنبال این هستند که ما در مسائل هسته‌ای و مذاکرات به جایی نرسیم و در این ماه مبارک برای مذاکره‌کنندگان ایرانی دعا می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار