معاون گردشگری کشور بر لزوم بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت جاذبه‌های مذهبی یزد در راستای جذب گردشگر تأکید کرد.
کد خبر: ۵۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱ 10 October 2017
به گزارش «تابناک یزد»،محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور در نشست کمیته گردشگری مذهبی و معنوی استان یزد با تأکید به نقش ویژه گردشگری در تحقق آرمان تمدن نوین اسلامی و لزوم بهره گری صحیح از صنعت گردشگری برای جهانی کردن فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی و معرفی جاذبه‌های دینی و مذهبی مردم ایران به جهانیان، به نقش ویژه فعلان گردشگری و مسئولین خانه‌های گردشگری در این امر اشاره کرد و افزود: ذهنیتی که گردشگرانی پس از بازدید از ایران پیدا می‌کنند برگرفته از رفتار و برخورد و نوع تعامل با آن گردشگر در کشور است.

وی با ابراز خرسندی و قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط خانه‌های گردشگری استان و فعالان این عرصه در دهه اول محرم در راستای معرفی جاذبه‌های معنوی و فرهنگ مردم دارالعباده به گردشگران، تصریح کرد: این فعالیت‌ها نباید محدود به دهه اول محرم یا دهه آخر سفر باشد و در طول سال باید به این مهم توجه کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت بالای جاذبه‌های گردشگری یزد برای تبدیل‌شدن به اولین مقصد گردشگران خارجی و نقطه آغاز سفر توریست‌ها اشاره کرد و افزود: استفاده از قابلیت‌های یزدی‌ها ساکن خارج کشور در راستای تحقق این مهم موضوعی است که تاکنون به‌طورجدی موردتوجه قرار نگرفته است و فعالان گردشگری استان باید در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

محب خدایی با اشاره به آمادگی سازمان میراث فرهنگی کشوری جهت تشکیل کارگروهی در راستای تحقق این مهم بیان داشت: شناسایی یزدی‌های ساکن در خارج کشور و در نظر گرفتن امتیازهایی برای افرادی که از خارج از کشور برای جذب گردشگران و ورود آن‌ها به یزد تلاش می‌کنند از نکاتی است که می‌توانند کمک شایانی به تحقق این موضوع کند.

این مقام مسئول در ادامه از ظرفیت کویری استان به‌عنوان یکی از نقاط قوت این جهان شهر نام برد و اذعان کرد: تقویت کمپ‌های کویرگردی از مواردی است که باید بیشتر موردتوجه مسئولین ذی‌ربط قرار بگیرد.

وی با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت افزایش زمان حضور گردشگران خارجی در یزد افزود: در این راستا تعامل و همکاری یزد با استان کرمان می‌تواند مفید واقع شود.

محب خدایی در پایان با انتقاد از برخی اشتباهاتی که در معرفی صنعت گردشگری صورت گرفته و برداشت‌های غلطی که پیرامون این حوزه وجود دارد، اظهار داشت: تمرکز در حوزه توریسم بر روی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعت زیبایی است که ایران دارد و گردشگران به‌مقاصد تفریحی که عده ای بیان می کنند، به ایران نمی‌آیند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار