قائم مقام سازمان بنیاد شهید:
قائم مقام سازمان بنیاد شهید و ایثارگران کشور گفت: نیروی انتظامی در طول 25 سال گذشته همواره به دنبال تحول، رضایت و تامین امنیت جامعه بوده و امروز به عنوان نیرویی سرامد، کارامد، موثر و تعیین کننده در امنیت کشور فعالیت می کند.
کد خبر: ۵۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 21 June 2015

به گزارش تابناک یزدمحسن انصاری در دومین گردهمایی و کارگاه آموزش تخصصی ایثارگران ناجا با تاکید بر اینکه امنیت، آسایش و رفاه امروز کشور را مدیون شهدا، جانبازان، ایثارگان و آزادگان هستیم گفت: امرزو ناجا بعد از گذشت ربع قرن از تشکیل آن بر تراز شایسته جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و به عنوان یک نیروی راهبردی در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در طول 25 سال گذشته همواره به دنبال تحول، رضایت و تامین امنیت جامعه بوده و امروز به عنوان نیرویی سرآمد، کارآمد، موثر و تعیین کننده در امنیت کشور فعالیت می کند وامنیت کشور ما در منطقه ای که پر از آتش است مثال زدنی است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه ناجا توانسته در مقاطع حساس و حوادث سنگین آزمون های دشواری را پشت سر گذاشته و از آنها سربلند بیرون آید ،گفت: رشادت ها، فداکاری ها و مدیریت های مطلوب در هردوره فرماندهی و ایثار ماموران ناجا باعث امنیت، اقتدار و هویت راهبردی ناجا شده  و به همین دلیل است که مقام معظم رهبری نیروی انتظامی را مظهر اقتدار ملی، مظهر حاکمیت نظام و پرسنل این نیرو را مجاهد فی سبیل الله معرفی می کنند و همچنین اعتماد مردم را بالاترین سرمایه اجتماعی می دانند ناجا توانسته این سرمایه بزرگ اجتماعی را بدست آورد.

وی افزود: پرسنل ناجا با روحیه انقلابی، شهادت طلبی، ولایی و ایثارگرانه در مسیر اعتماد سازی حرکت کردند و این نیرو در سال 93 بیش از صد شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است و این آمار نشان از راه عاشورایی و سرخ ناجا دارد.

به گفته انصاری هیچ نیرویی مانند نیروی انتظامی عاشق شهادت طلبی و این راه نیست و ناجا در مسیر تحول سازمانی و درونی روی پرسنل خود کار کرده و روحیه شهادت طلبی را در آنها به وجود آورده است.

بنابرگزارش پایگاه خبری پلیس، وی گفت: وظیفه ما ادامه این راه و زنده نگه داشتن راه و یاد و خاطره شهدا است و باید به نسل جدید خود آموزش دهیم و بستر حرکت مجاهدانه و شهادت طلبی را حفظ کنیم؛ باب شهادت در نیروی انتظامی باز است و شهادت طلبی همچنان ادامه دارد چرا که ناجا همواره در حال مقابله با خطر، دشمنان ، اشرار و در حال عملیات است و وارد عرصه های خطرناک می شود.

وی در ادامه به قانون جامع خدمات رسانی اشاره کرد و گفت: بنیاد شهید متولی راهبری خدمات رسانی به ایثارگری و در دبیرخانه توسعه فرهنگ شهادت مسئولیت ملی دارد اما با این همه باید همه دستگاه ها در کار فرهنگی شهادت و ایثارگری فعال باشند.

قائم مقام بنیاد شهید ادامه داد: قانون جامع خدمات رسانی پس از طی فراز و نشیب ها تصویب و ابلاغ شد و از سال گذشته تا کنون بیش از 70 درصد از این قانون اجرایی شده است؛ باید در قانون برنامه ششم برای ایثارگری فصل جدید داشته باشیم و برنامه ما ارتقای جایگاه ایثارگری است چرا که در برنامه پنجم تنها به موارد مادی پرداخته شده بود اما به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجهی نشده بود.

انصاری به طرح سپاس و سرکشی از خانواده ها اشاره کرد و گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده اند به خانوده های شهدا سرکشی کنید و از طرف نظام از آنها سپاسگذاری کنید گفت: در سال حدود 430 هزار بازدید از خانواده شهدا در سراسر کشور صورت می گیرد و خوشبختانه در ناجا نیز به این امر توجه شده است به طوری که سردار احمدی مقدم نیز در سرکشی از خانواده های شهدا همت داشتند و سردار اشتری نیز از نیروی های قدیمی و دارای روحیه جهادی و انقلابی و دینی و ایثارگری هستند و به این امر توجه دارند.

انصاری در خصوص تهیه صورت سانحه برای تعیین درصد جانبازی یا شهید گفت: ناجا تقریبا هر هفته یک سانحه دارد که ممکن است در دیگر نیروهای مسلح کمتر باشد پس بر اساس تطبیق مصادیق در نوشتن صورت سانحه ها توجه داشته باشیم و عجولانه تهیه نکنیم؛ در خصوص رزمندگان قدیمی نیز که به فکر تهیه صورت سانحه و امور اداری نیز نبوده اند آنان را درک کرده و برای این افراد فعالانه عمل کنید.

گفتنی است: در ابتدای این جلسه معاون نیروی انسانی ناجا سردار محمدتقی عصار نیز گفت: توفیق ناجا این است که باب شهادت در آن باز است و ما سالانه دهها شهید تقدیم انقلاب می کنیم با انتصاب فرمانده جدید ناجا رویکرد حفظ و ارتقای ارزشهای اسلامی است و فرماندهی ناجا پیگیر افزایش تلاش های بخش ایثارگران ناجا است.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار