معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد :
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد بر لزوم تقويت و ساماندهي حضور و مشاركت مردم و سازمانهاي مردم نهاد در برنامه هاي مبارزه با مواد مخدر استان تأكيد كرد .
کد خبر: ۵۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 22 June 2015
به گزارش تابناک یزد همايش تجليل از فعالين امر اجتماعي كردن مبارزه با موادمخدر با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندا يزد، مديران كل دفتر اموربانوان و خانواده و روابط عمومي استانداري و دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگيان يزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در اين همايش ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا، جانبازان و ايثارگراني كه براي سلامت و امنيت جامعه جانفشاني نموده اند اظهار داشت : خوشحالم كه امروز در بحث مبارزه با موادمخدر رويكرد جديدي اتخاذ شده و در حال پيگيري مي باشد و آن اجتماعي كردن مبارزه با موادمخدر و تلاش براي مشاركت حداكثري مردم و سازمانهاي مردم نهاد در زمينه مبارزه با اين پديده خانمانسوز است.
" محمدعلي طالبي" ادامه داد: در دهه هاي گذشته علي رغم اينكه تلاشهاي زيادي براي پيشگيري و مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است، چون از نقش مردم و مشاركت تشكلهاي مردمي در اين حوزه غافل بوده ايم توفيق چنداني در اين زمينه نداشتيم.
وي افزود: خوشبختانه با تغيير رويكرد و نگاه دولت تدبير و اميد در واگذار نمودن تصدي ها به مردم و سازمانهاي مردم نهاد با باور اينكه مردم مي توانند در اموري كه به آنها واگذار مي شود نقش مثبت و فعالي ايفا نمايند و با بالارفتن سطح آگاهي جامعه شاهد مشاركت مردم در امر مبارزه با موادمخدر هستيم.
"طالبي" عنوان كرد : كارهاي علمي، كارشناسي و تجربه نشان داده است هر جا مردم، تشكلهاي مردمي و حتي خانواده معتادين و بيماران نجات يافته از پديده اعتياد در امر پيشگيري و مبارزه با موادمخدر حضور مؤثرتر و جدي تري داشته اند قطعاً به نتايج بهتري در اين زمينه رسيده ايم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: با برقراري ارتباط مؤثرتر با تشكلهاي مردم نهاد به عنوان حلقه هاي واسطه بين دولت و مردم و نخبگان جامعه بتوانيم نگراني هايي كه در حوزه موادمخدر در استان و كشور وجود دارد را رفع نمائيم و در امر پيشگيري و مبارزه با موادمخدر بيشتر از گذشته موفق باشيم.
گفتني است در ابتداي اين همايش دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان ضمن ارائه گزارش از اقداماتي كه در هفته مبارزه با موادمخدر از تاريخ 30 خرداد ماه تا 5 تير ماه صورت گرفته و مي گيرد اظهار داشت : خوشبختانه با همكاري سازمانهاي مردم نهاد فعال در زمينه پيشگيري و مبارزه با موادمخدر توانسته ايم اقدامات مؤثري در زمينه پيشگيري از اعتياد و كاهش تقاضا داشته باشيم.
"علي روستايي" تعداد شهدايي كه در امر مبارزه با مواد مخدر به درجه رفيع شهادت رسيده اند را در كشور سه هزار و 700 شهيد عنوان كرد و گفت : از اين تعداد 38 نفر شهيد متعلق به استان يزد است.
روستايي با بيان اينكه در استان يزد در 140 مركز ترك اعتياد بيش از 20 هزار نفر درمان شده اند از همه دستگاههايي كه در زمينه پيشگيري و مبارزه با موادمخدر فعاليت مي كنند تشكر نمود.
در پايان اين همايش از تعدادي از فعالين در امر اجتماعي كردن مبارزه با موادمخدر با اهداي لوح تقدير و هدايايي تجليل گرديد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار