استاندار يزد:
استاندار يزد گفت: فرمانداران و بخشداران و تمامي عوامل اجرايي برگزاري انتخابات در استان، بايد بي طرفي كامل خود را رعايت كنند و از هر گونه عملي كه از هم اكنون شائبه جانبداري از فرد خاصي را مطرح نمايد، پرهيز كنند.
کد خبر: ۵۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 23 June 2015
به گزارش تابناک یزد نشست مشترك فرمانداران و بخشداران سراسر استان، عصر دوشنبه اول تيرماه در استانداري يزد به رياست استاندار برگزار شد.
اين نشست با هدف" توجيه و تشريح نقشه راه توسعه فرهنگي استان با تكيه بر مشاركت مردمي " و " برگزاري انتخابات و ضرورت انسجام و آمادگي فرمانداران و بخشداران و كليه عوامل اجرايي استان " برگزار شد .
استاندار يزد در اين نشست با اشاره به طرح تشكيل اتاق فكر توسعه فرهنگي استان، هدف از آن را ايجاد يك شبكه پودماني فرهنگي گسترده در سراسر استان ذكر كرد و با پر اهميت دانستن حوزه فرهنگ در استان خاطرنشان نمود: اگر بتوان حوزه فرهنگي را به نحو شايسته مديريت نمود، بسياري از مشكلات موجود، حل و فصل خواهد شد چرا كه پايه فرهنگي قوي كه منجر به رواج فرهنگ انساني و اخلاقي در جامعه مي شود و نظم و قانون مداري و رعايت حقوق شهروندان و بسياري از هنجارهاي ديگر را تقويت مي كند، مي تواند موجبات توسعه و بالندگي يك جامعه را فراهم آورد و مهرباني و نوع دوستي و مشاركت جمعي را رواج بخشد.
"ميرمحمدي"خاطرنشان نمود: در اين خصوص با دو مجموعه روبرو هستيم، اول كساني كه مي خواهند فرهنگ مناسب را اشاعه دهند و دوم كساني كه مي خواهند از روند فرهنگي مناسب تغذيه كنند.
وي آنگاه به برخي از خصوصيات مورد نياز براي افرادي كه مي خواهند الگوي مناسب جهت توسعه و ترويج امر فرهنگ در جامعه باشند اشاره نمود و خاطرنشان كرد: كساني كه مي خواهند در اين حوزه الگو باشند بايد از صفات وخصايصي چون دينداري، قانون مداري، مثبت انديشي، عدالت خواهي،انديشه ورزي، منطقي بودن، برخوردار از روحيه احسان و نيكوكاري، برخوردار از سبك زندگي سالم، ارزش آفريني ، كوشا در جهت برقراري امنيت رواني در جامعه و خودسازي برخوردار باشند.
عالي ترين مقام اجرايي استان سپس ادامه داد: فرمانداران و بخشداران بايد متوجه باشند، كه در قبال هر آنچه در حوزه مديريت ايشان رخ مي دهد، مسئولند و بايد در راستاي مسئوليت خود پاسخگو باشند.
استاندار يزد با اشاره به تركيب تشكيل دهنده اتاق فكر و توسعه فرهنگي استان، خاطرنشان نمود: در تشكيل اين اتاق فكر سعي بر آن شد تا از همه طيف هاي فكري و فرهنگي استان بهره گرفته شود، منتهي دبيرخانه آن به دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري واگذار شد كه در اين خصوص وظيفه سنگيني به عهده دارند.
"ميرمحمدي" افزود : تمامي دستگاههاي متولي امر فرهنگ در استان به علاوه 8 نفر از نخبگان،پيشكسوتان و صاحبنظران امر فرهنگ در استان اعضاء اين اتاق فكر را تشكيل مي دهند و در شهرستانها و بخشها نيز به رياست فرمانداران و بخشداران اين اتاق فكر تشكيل جلسه خواهد داد.
وي تأكيد كرد : ما بايد شبكه گسترده اي را به عنوان بستر فرهنگي در استان، شهرستان و بخش داشته باشيم تا اين شبكه فرهنگي بتواند از خود توليد محتوي كند و به تناسب شرايط، مروج امر فرهنگ در جامعه باشد.

 

فضاي شاداب و مناسبي را براي حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم كنيم


استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به برگزاري دو انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري در سالجاري در كشور خاطرنشان نمود : در موضوع برگزاري انتخابات همه بايد دقت كنند كه مهمترين امر، ايجاد فضايي مناسب براي حضور پرشور و با طراوت مردم در انتخابات است و همه فرمانداران و بخشداران سراسر استان، بايد تمامي تمهيدات لازم را براي اين امر به كار گيرند.
وي افزود: دومين موضوع بحث سلامت انتخابات است كه بايد با همه توان و به كارگيري تمامي امكانات، اين امر همچون گذشته محقق شود و به همين منظور لازم است تا در انتخاب اعضاي هيأت اجرايي، افرادي برگزيده شوند كه به امانتداري، بي طرفي، تدين و مردمداري شهره باشند.
عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان با تأكيد مجدد بر لزوم بي طرفي فرمانداران و بخشداران و عوامل اجرايي برگزاري انتخابات در استان گفت : هر كس طبق قانون، امكان ثبت نام در انتخابات را داشته و آنگاه صلاحيتش توسط هيأت هاي اجرايي و ناظرين شوراي نگهبان تأييد شود، براي ما محترم است و در نهايت هر كسي كه با رأي مردم براي حضور در مجلس شوراي اسلامي برگزيده شود، مورد تأييد، احترام و قبول ما نيز خواهد بود چرا كه ما بايد پاسدار رأي مردم كه در حقيقت حق الناس است باشيم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار