رئیس بنیاد نخبگان استان یزد از برگزاری جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش زردکوه به میزبانی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۱۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 31 October 2017
به گزارش تابناک یزد،مصطفی شاه نظری  در نشست استانی هفته پژوهش و فناوری استان یزد، گفت: جشنواره منطقه‌ای اختراعات و ابتکارات رویش با حضور مخترعان استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، قم، مرکزی و یزد روزهای 22 و 23 آذرماه امسال به میزبانی بنیاد نخبگان استان برگزار می‌شود که مخترعان می‌توانند برای نام‌نویسی در جشنواره اقدام کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی اختراعات جدید باقابلیت تجاری‌سازی، تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، ارتقای تولیدات دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال برای جوانان و نخبگان و ایجاد انگیزه برای فعالیت در حوزه‌های دانش‌‌بنیان است.

رئیس بنیاد نخبگان استان یزد از طرح بورس تحصیلی شرکت‌های صنعتی استان خبر داد و اظهار داشت: در این طرح با حضور شرکت‌های صنعتی و فناور استان مجمعی تشکیل می‌شود و درواقع دانشجویان برتر دانشگاه‌های استان طی فرآیندهایی بورسیه این شرکت‌ها می‌شوند.

شاه نظری بر لزوم این طرح در راستای خروج نخبگان در استان تأکید کرد و یادآور شد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه نخبگان و استعدادهای برتر استان بحث خروج آن‌ها از استان است که با این طرح زمینه حضور دانشجویان مستعد در خود استان فراهم می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار