امام جمعه يزد:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: دشمن می خواهد فطرت انسانی را خاموش کند و غیرت، همت و ایستادگی را از بین ببرد.
کد خبر: ۵۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزد آیت الله "محمدرضا ناصری" در دیدار اعضای شورای معاونین دادگستری و شورای قضایی استان یزد به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود : همه باید در صحنه دفاع از دین و معرفت حاضر باشند و تلاش كنند.

وی با اشاره به آیه 6 سوره تحریم، بر حساس بودن افراد نسبت به سرنوشت خود، خانواده، همسایه، همکار و هموطنانشان براساس اين آيه قران، تاكيد كرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون در میان هجمه عظیم فرهنگی هستیم که به اخلاق، سلامت نفس، عفت عمومی تدین انسان‌ها حمله کند و می‌خواهد این جامعه را به جامعه‌ای بی روح، فرتوت، معصیت کار، بدون محبت و بدون انگیزه تبدیل كند.

وی تأکید کرد: همه باید نسبت به این مسئله حساس باشند و هر کاری که می‌توانند در مقابل این هجمه انجام دهند را بر عهده بگیرند.

امام جمعه یزد حرکت در جهت رضایت خداوند متعال را عامل برکت و توفیق انسان ها دانست و ابراز كرد: باید جامعه را از دست توطئه‌های دشمنان اسلام نجات داد و این امر در گروي حرکت خالصانه و مورد رضایت خداوند ممکن است.

"محمدرضا حبيبي" نماینده عالی قوه قضاییه در استان نيز در اين ديدار كه به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به ورودي 232 هزار و 718 پرونده به دادگستري استان در سال گذشته، اظهار كرد: 229 هزاز و 433 پرونده نیز در سال گذشته مورد رسیدگی قرار گرفت که این مسئله نشانگر حجم عظیم کار در دستگاه قضایی و تلاش گسترده کارکنان این مجموعه است.

وی تصریح کرد: در شش ماهه دوم سال قبل، اقدامات اولیه در جهت ترمیم زیرساخت‌ها برای انجام خدمت بهتر به مردم صورت گرفت که در بخش اول حل مشکل چارت کادر قضایی دادگستری به عنوان اولویت اول مطرح شد و با هم فکری و هم اندیشی در استان و پیگیری در کمسیون نقل و انتقالات مرکز، موضوع به ثمر رسید و چارت قضایی به ویژه در داسرای مرکز استان اصلاح و ارتقاء یافت.

حبيبي در اين باره به تغییر سمت تعدادی از قضات زن از قاضی تحقیق به مشاور محاکم خانواده و بعضاً پست‌های ستادی برای جذب کارآموزان جدید اشاره كرد.

این مقام قضایی ادامه داد: این اقدام گره کار دستگاه قضایی استان را باز و با ورود نیروی های جدید و ارتقاي تعدادی از قضات مرد به مناصب قضایی بالاتر، زمینه ارائه خدمات بهتر و سریعتر قضایی فراهم شد.

ريیس کل دادگستری استان از دیگر برنامه‌های موفق دستگاه قضایی در سنوات اخیر را برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم ذکر و بيان کرد: این که بر خلاف سایر استان‌های کشور در استان یزد طلاق جزء 10 خواسته اول نیست از جمله موفقیت‌های حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در کشور میانگین طلاق به ازدواج چهار به یک است یعنی به ازای هر چهار ازدواج یک طلاق صورت می‌گیرد که این میانگین در استان یزد هفت به یک است و از هر هفت ازدواج یکی منجر به طلاق می‌شود.

حبیبی از میزان پایین ازدواج در استان هم خبر داد و تصریح کرد: البته نرخ پایین ازدواج در استان نیز در شأن مردم ولایی، متدین و دیندار این استان نیست و باید دستگاه‌های فرهنگی در موضوع وارد شده و گام‌های موثری در جهت رشد نرخ ازدواج بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار