آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در حاشیه بازدید از کتابخانه خیّرساز دکتر جوادی اظهار داشت: کتابخانه‌سازی، بستر رشد انسان‌ها و هدایت معنوی جامعه را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۵۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزدآیت‌الله ناصری امام جمعه یزد در این بازدید که معاون عمرانی استاندار، شهردار یزد، نماینده خیّر کتابخانه دکتر جوادی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند، با تشکر از اقدام خیرمندانه و نیک دکتر جوادی، خیر کتابخانه‌ساز یزدی، بیان داشت: کتابخانه‌سازی، امری است که بسترساز رشد جامعه و هدایت معنوی انسان‌ها به مسیر درست است.
وی با اشاره به اینکه تلاش همه باید در جهتی باشد که فرهنگ کتابخوانی ترویج شود و مردم طالب کتاب و مطالعه باشند، افزود: توجه به منابع کتابخانه‌ها به خصوص کتاب‌هایی که موجب رشد و تقویت باورهای دینی و معنوی جامعه می‌شود، باید در اولویت کار مسئولان و دست‌اندرکاران کتابخانه‌ها باشد.
امام جمعه یزد با انتقاد از رشد غیرصحیح و مدیریت نشده توجه به شبکه‌های مجازی و اجتماعی تصریح کرد: کتابخانه، فضایی است که می‌تواند نیازهای واقعی علمی و فکری قشر جوان و نوجوان را تأمین کند و باید تلاش کرد با راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های پربار، مانع تلاش دشمنان برای دور کردن جوانان از علم و معنویت و جذب آنها به فضاهای مجازی و مسموم شدن ذهن جامعه باشیم.
آیت‌الله ناصری در پایان تأکید کرد: کارهای خیّری به خصوص در حوزه‌های علمی، اسلامی و فرهنگی، حرکت ارزشمندی است که باید به طور جدی به آنها توجه شود.
دکتر "محمدعلی جوادی" برادر و نماینده خیّر کتابخانه نیز در ابتدای این بازدید گزارشی از پیشینه ساخت و مراحل اجرای پروژه ارائه داد و بیان داشت: ساخت این کتابخانه در سال 1384 به همت دکتر "محمد جوادی" آغاز شد و پس از صرف هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تکمیل، تحویل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شد.
وی افزود: پس از مشکلات متعددی که در مسیر تکمیل این پروژه وجود داشت و ساخت آن تا سال 91 به تعویق افتاد، خیّر کتابخانه با تحویل گرفتن مجدد پروژه و صرف هزینه‌ 25 میلیارد ریال، این کتابخانه را در اوایل سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری کرد.
وی همچنین از پیمانکار پروژه و همه کسانی که در طی مراحل ساخت کتابخانه دکتر جوادی منشأ اثر بودند، تشکر کرد.
"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در سخنانی کوتاه گفت: این کتابخانه که به همت یکی از خیران نیک‌اندیش یزدی در زیربنایی به مساحت 2 هزار 700 مترمربع شامل سه طبقه و در منطقه‌ای مناسب و با تراکم جمعیت بالا احداث شده است، همه استانداردهای کتابخانه‌ای را داراست و به لحاظ کیفی در حال حاضر بهترین کتابخانه عمومی یزد است.
وی با اشاره به مراحل پایانی عملیات محوطه‌سازی این کتابخانه، پیشنهاد داد این پروژه در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد افتتاح شود.
گفتنی است، نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، صبح امروز به دعوت نماینده خیّر و پیمانکار پروژه کتابخانه دکتر جوادی یزد، از بخش های مختلف این کتابخانه دیدن کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار