کد خبر: ۵۳۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰ 26 June 2015
امام جمعه یزد با اشاره به اعتقادات برخی‌ها در مورد مانع بودن دین، حجاب و نماز برای رسیدن به پیشرفت گفت: اعتقادات دینی، مانع رسیدن به پیشرفت نیست.

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد با اشاره به ماه مبارک رمضان و آثار مثبت این ماه بر اراده و قدرت انسان اظهار داشت: انسان مومن در این ماه با روزه‌داری از نفوذ شیطان جلوگیری کرده و اعضا و جوارح خود را تحت کنترل در می‌آورد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه تقوا و زهد است، عنوان کرد: تقوا سبب می‌شود تا از معصیت خدا به دور باشیم و با ممارست و تمرین، به مقام قرب الهی نزدیک شویم.

ناصری با اشاره‌ به اصول و فروع دین خاطر نشان کرد: در اصول دین باید اجتهاد کنیم اما در اصول دین باید از ناحیه استدلال وارد شده و پس از باور و ایمان قلبی به اینکه خداوند متعال وجود دارد و قادر توانا است، رسولان او از جانب خدا برای هدایت بشر فرستاده شده‌اند و پس از رسالت پیامبر کار هدایت مسلمین امامت واگذار می‌شود، روز رستاخیز وجود دارد و عدل خداوند در همه زمان‌ها جاری است، آن را بپذیریم.

* اختلاف میان شیعه و سنی بر سر اصول دین است

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اختلاف میان شیعیان و برادران اهل سنت نیز در پذیرش اصول دین است، بیان کرد: در میان برادران اهل سنت، مسئله جانشینی و رهروی راه پیامبر اسلام (ص) به درستی درک نشده در حالی که حاکم و جانشین پیامبر (ص) باید عالم، عادل و معصوم باشد.

ناصری تصریح کرد: شیعیان معتقدند زمانی که پیامبر 23 سال برای تبلیغ دین اسلام تلاش و احکام و جزئیات دین را بیان کرد، دین باید بر این روند باقی بماند نه اینکه به انحراف کشیده و از اسلام سوء استفاده شود به همین دلیل بعد از خود ولی عادل، آگاه به امور زمان و معصوم را به عنوان جانشین خود انتخاب کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیامبر زمانی که از شهر خارج می‌شد، کسی را به عنوان جانشین خود معرفی می‌کرد و حتی در اقامه نماز نیز برای خود جانشین مشخص می‌کرد، پس چگونه این امکان وجود دارد که پیامبر اکرم (ص) نسبت به جانشینی بعد از خود و امامت مسلمین و اجرای احکام اسلام بی‌تفاوت باشد و کسی را به عنوان جانشین معرفی نکرده باشد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود، وفات حضرت خدیجه (س) در 10 ماه مبارک رمضان را گرامی داشت و از وی به عنوان بانویی پرهیزکار، مدیر و مدبر و موحد یاد کرد و افزود: این بانوی بزرگوار همه دارایی خود را صرف امور اسلام و مسلمین کرد و یاریگر پیامبر خدا در تبلیغ دین اسلام بود.

* شهادت مزد مجاهدت‌های شهید صدوقی بود

وی همچنین هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و 72 تن از یارانش را گرامی داشت و اظهار داشت: شهید بهشتی مردی عالم، عادل و آگاه بود و برای اسلام و انقلاب خدمات بزرگی انجام داد.

ناصری همچنین با گرامیداشت 11 تیرماه، سالروز شهادت چهارمین شهید محراب، آیت‌الله صدوقی بیان کرد: شهید صدوقی نیز عمر و زندگی خود را در راه خدمت به اسلام و انقلاب صرف کرد و خداوند نیز پاداش این همه مجاهدت وی را شهادت قرار داد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان مهمان در نمازجمعه امروز بیان کرد: تبادل‌نظر استانداران بسیار خوب و کارگشاست و استانداران و مسئولان استان‌های همجوار و نزدیک به یکدیگر می‌توانند در بسیاری از امور در کنار یکدیگر باشند و با همکاری و وحدت و یکپارچگی بسیاری از مسائل منطقه را حل کنند.

ناصری ادامه داد: ما افراد خوب و نظرات خوب در کشور بسیار داریم اما باید در عمل جدی باشیم و خودکفایی را در درون خود نهادینه کنیم زیرا ما خود می‌توانیم نیازهای داخل کشور را با کمک خداوند متعال تامین کنیم که نمونه آن پیشرفت‌های چشمگیر در بحث انرژی هسته‌ای است.

* نخبگان در راه عزت و بی‌نیازی کشور قدم بردارند

وی خاطر نشان کرد: نخبگان ما باید تلاش کنند تا عزت کشور را حفظ کرده و بی‌نیاز از بیگانگان و دشمنان، راه رسیدن به کمال و رشد را سپری کنیم.

ناصری همچنین با بیان اینکه عده‌ای معتقدند حجاب و دین و اسلام، مانع رشد و پیشرفت است، تصریح کرد: این سخن مارکسیست‌ها و غربی‌هاست و ما این مسئله را در ایران بیش از 36 سال است که ثابت کرده‌ایم که هم می‌توان دیندار بود و نماز شب خواند و هم کشور را اداره کرد و هم حتی اتم را شکافت.

امام جمعه یزد بیان کرد: حفظ اصول دینی و اعتقادی برای ما بسیار مهم است و دشمن تلاش می‌کند ما را در اصول دین و اعتقاداتمان سست کند بنابراین باید هوشیار باشیم و اعتقادات خود را با هیچ چیز معامله نکنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار