کد خبر: ۵۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ 27 June 2015
امام جمعه تفت در دیدار رییس و کارکنان اداره دادگستری تفت به مناسبت هفته قوه قضائیه افزود:دستگاه قضا به نوعی مفتخر است که روزی روزگاری در راس آن شخصیت والامقام از نظر سیاسی،علمی،فقهی مثل آیت الله شهید بهشتی بوده است.
امام جمعه تفت رسیدگی به دعاوی و خواسته های مردم را کاری بس دشوار دانست و گفت:رعایت عدالت،راسخ بودن،احساس مسئولیت،اخلاص،ایجاد رضایت مردم و برخورد خوب نیز باید دربین کارکنان دستگاه قضایی نمود واقعی داشته باشد.

رییس دادگستری شهرستان تفت هم با تبریک این هفته به همه کارکنان دستگاه قضا گفت:هفته قوه قضاییه یادآور تلاش های شهیدبهشتی ویارانش می باشد.
عبدالحمید مختاری گفت:دستگاه قضا به عنوان یک دستگاه مستقل خدمت گذار مردم بوده و راهنمایی های مردم رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کارهای خود قرار داده و الویت کاری خود را رعایت حقوق شهروندی،تکریم ارباب رجوع و بی طرف بودن قرار داده است.

وی به ارائه گذارشی از عملکرد دادگستری تفت درسال93 پرداخت و کل پرونده های وارده به دادگستری را 10 هزارو 488 فقره و مختومه آن را 10 هزارو 219 پرونده اعلام کرد.

مختاری اراضی ملی رفع تصرف شده درسال 93 را 33 هکتار و نیم بیان نمود و با اشاره به فعالیت پزشک قانونی در شهرستان تفت و سهولت کار مردم گفت:568 مورد به این مرکز مراجعه کرده اند.

وی با اشاره به دایر شدن شوراهای حل اختلاف در روستاهای ده بالا، طزرجان، نصرآباد و گاریز و رسیدگی به مشکلات مردم در اسرع وقت گفت:با ایجاد این شوراها ورودی دادگستری تفت کاهش و با ایجاد پزشکی قانونی در شهر تفت از تردد مردم به مرکز شهر و مرکز استان جلوگیری و رسیدگی به پرونده ها سریع تر و بهتر صورت می گیرد.

وی موضوع بیشتر پرونده های کیفری را به ترتیب ایجاد صدمه بدنی غیرعمد براثر تصادفات بدلیل ییلاقی بودن منطقه و تردد بسیار بالا که مدیریت استانی را در این زمینه می طلبد،توهین به اشخاص،جرائم مرتبط با موادمخدر و روانگردان عنوان کرد.

این مسئول همچنین موضوع بیشتر پرونده های حقوقی را قلع و قمع مستحدثات در اراضی ملی بر اثر تصرفات غیرمجاز، مطالبه چک و سومین آن مهریه است که نشان از کثرت دعاوی خانوادگی است.


ایرنا



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار