معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد با اشاره به اهمیت ثبت احوال در کشور گفت: اطلاعات ثبت احوال مبنای برنامه ریزی و تصمیم گیری در کشور است.
کد خبر: ۵۴۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵ 25 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ محمدعلی طالبی روز گذشته در جمع کارکنان ثبت احوال استان به مناسبت گرامیداشت این روز ملی ضمن تبریک به پرسنل این نهاد خدمت رسان اظهار داشت: ثبت احوال به نوعی با هویت ما پیوند خورده و حفظ و حراست آن نیز اولین وظیفه هر ایرانی است.

وی با بیان اینکه حفظ هویت وظیفه این دستگاه یا دستگاه های دیگر نیست و به عنوان یک وظیفه برای هر ایرانی محسوب می شود ادامه داد: این مسئولیت به دوش هر دستگاهی که گذاشته شود و یا با آن مرتبط باشند باید از هویت ایرانی مراقبت کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه پایه ترین عنصر هویت در کشور شناسنامه است اضافه کرد: ثبت احوال شناسنامه را به عنوان هویت ایرانی در گستره جغرافیایی کشور عینیت بخشیده است.

وی افزود: ثبت احوال همچنین نقش بی بدیلی را در نظام برنامه ریزی کشور دارد و پایه ترین برنامه ریزی ها از آمار و اطلاعاتی است که از این نهاد در اختیار محققان قرار می گیرد و چشم انداز روشنی از اینده کشور و جامعه ترسیم می کنند.

طالبی ادامه داد: در بسیاری از موارد دیده ایم که آمار حیاتی ثبت احوال و توجه به آن از بروز برخی مشکلات پیشگیری کرده است افزود: توجه به آمار و وقایع ثبت احوال توانسته در بخش هایی که با امور خدماتی مردم در ارتباط است شرایط بهتری را برای مردم فراهم کند.

وی بیان داشت: بعد از گذشت یکصد سال که به نوعی از نظام سنتی اداری و برنامه ریزی عبور می کنیم با رشد فناوری های اطلاعات در حقیقت نظام جدیدی از خدمات رسانی را به مردم ارائه می دهیم که ثبت احوال نقش ویژه ای دارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: ثبت احوال با پایگاه جمعیتی و داده هایی که در اختیار دارد می تواند در اختیار دیگر دستگاه ها قرار داده و با استفاده از این ویژگی و وظیفه، خدماتی را که دستگاه ها ارائه می دهند تسهیل کند که نمونه آن در برگزاری انتخابات دیده شد.

وی با اشاره به رشد استفاده از کارت هوشمند ملی تصریح کرد: این موضوع نیز می تواند سطح بالاتری از خدمات را در اختیار مردم قرار داده و امور مردم را با سهولت بیشتری همراه کند.

طالبی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها کارت هوشمند ملی جایگزین خدمات مختلف شده است عنوان کرد: قطعا در این مسیر مانند هر دستگاه دیگری نیاز مشارکت بخش خصوصی داریم و تحت عنوان برون سپاری در نهاد ثبت احوال عینیت یافته است.

 

صداوسیما

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به فعالیت دفاتر پیشخوان افزود: وجود چنین دفاتری جلوه ای از مشارکت گسترده بخش خصوصی و برون سپاری فعالیت ها است که می توان کارهای بیشتری را به دفاتر واگذار کرد تا کیفیت ارائه خدمات بیشتر شود و رضایتمندی جامعه را به همراه داشته باشد.

وی با اظهار امیدواری از تعامل بیشتر با دفاتر پیشخوان دولت و افزایش مشارکت بیشتر بخش خصوصی در روند امور بیان داشت: امید است خدمات در این بخش نیز گسترده شده و خدمت به مردم را در ابعاد جدید با فناوری اطلاعات داشته باشیم و به نحو شایسته ای فعالیت ها را ارتقا دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار