معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد:
دولت در راستای ارتقای سلامت مردم اسناد راهبردی وبالادستی تصویب کرده است تادر 10سال آینده 25درصد مرگ های زودرس مردم کاهش یابد.
کد خبر: ۵۴۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 28 December 2017

به گزارش «تابناک یزد»؛ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در جمع کارشناسان ستادی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مهریز گفت: دولت در راستای ارتقای سلامت مردم اسناد راهبردی وبالادستی تصویب کرده است که مهمترین آنها سند ملی خود مراقبتی مبتنی بر سواد سلامتی مردم هست .

لطفی افزود: در این راستا نیروهای مردمی در قالب سفیر سلامت در خانوارها ومحل های کار و سازمان ها و محلات به کارگیری می شوند .
محمدحسن لطفی در ادامه به سند دوم ارتقای سلامت اشاره کرد و افزود: سند دوم سند ملی غیرواگیر هست و راهبری این سند تا 10 سال آینده است و به دلیل اینکه بیماری های غیرواگیر علت 80درصد مرگ جوامع کشور و استان یزد است  این سند 13 هدف دارد که تمام اهداف قابل اجرا و با موضوعات  تحرک کافی، تغذیه سالم، کنترل چاقی و دیابت و سوانح وحوادث ترافیکی، مصرف دخانیات از موارد مهم این سند به شمار می رود که باید همه دستگاه ها و مردم ونظام سلامت همکاری تا اهداف این سند محقق شود و تا 25 سال آینده 25درصد مرگ های زود رس مردم را کاهش بدهد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار