استاندار یزد با اشاره به اهمیت بافت تاریخی یزد، گفت: مسئولان نباید به‌ هیچ ‌وجه نگاهِ بخشی به موضوع مدیریت بافت تاریخی یزد داشته باشند.
کد خبر: ۵۴۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 04 January 2018

به گزارش تابناک یزد «محمود زمانی قمی» در اولین جلسه ستاد راهبردی مدیریت شهر جهانی یزد با اشاره به تشکیل اولین جلسه ستاد راهبرد مدیریت جهان شهر یزد اظهار کرد: ثبت شهر جهانی یزد یک پدیده مهم است و وظایف سنگین ما پس از اعلام ثبت آغازشده و باید تمامی اقتضائات مهم این رخداد را در شهر فراهم کنیم .

وی بابیان این‌که لازم است همه دستگاه‌ها و نهادها و مردم به فکر ارتقای منزلت شهر یزد باشند؛ افزود: قبلاً کارگروه‌هایی برای ستاد راهبرد مدیریت جهان شهر یزد در نظر گرفته‌شده بود که مقرر شد برخی اصلاحات لازم صورت پذیرد و گروهی برای این کار مشخص شد .

استاندار یزد بابیان این‌که شخص استاندار برای مدیریت این ستاد تعیین‌شده است گفت: شهردار یزد به‌عنوان جانشین استاندار مسئول راهبری این موضوع است و طبیعتاً مسئولیت‌های شورای شهر و شهردار نیز در این زمینه خیلی متنوع و دقیق است که حتماً با مزیت‌های خوبی که در شورای شهر یزد و شهردار می‌بینم موفقیت محقق خواهد شد .

زمانی‌قمی بابیان این‌که تعداد این جلسات از سالی دو جلسه بیشتر خواهد بود و لازم است برای صیانت از این میراث بزرگ جلسات بیشتری را داشته باشیم؛ گفت: مسئولان نباید به‌هیچ‌وجه نگاهِ بخشی به موضوع داشته باشند، بلکه باید نگاه ها تعاملی و تفاهمی باشد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به این‌که کارگاه‌های بین‌المللی مرتبط با موضوع ثبت جهانی را در شهر یزد برگزار خواهیم کرد، تصریح کرد: به سمت برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی به میزبانی یزد خواهیم رفت و در سال آتی از شهرداران و مسئولان شهرهای تاریخی جهان برای بهتر شدن یزد دعوت خواهیم داشت تا چالش‌های مدیریتی را با همفکری رفع ‌کنیم .

وی در پایان بابیان این‌که یزد به استانی تبدیل‌شده که در معرض دید جهان قرارگرفته است،‌تأکید کرد: همه به تاریخ و تمدن ما توجه دارند و باید متناسب با آن نگاه و جایگاهی که داریم از آثار تاریخی و فرهنگی یزد صیانت کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار