شهردار یزد:
یزد- شهردار یزد با تشریح رویکردهای تدوین لایحه بودجه و مشارکت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی از پایه‌های توسعه در شهر یزد است.
کد خبر: ۵۵۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶ 29 January 2018

به گزارش تابناک یزد، مهدی جمالینژاد عصر امروز در نشست شورای شهر یزد پس از ارائه لایحه بودجه اظهار داشت: با همدلی و پشتیبانی مردم، مجموعه شهرداری اینده بسیار روشنی را برای شهر یزد متصور هستند.

وی با بیان اینکه پس از ثبت جهانی شهر یزد توقعات از مجموعه شهرداری بیشتر شده و برای براورده شدن آن تلاش می کنیم ادامه داد: پس از ثبت، ستاد راهبردی شهر جهانی راه اندازی شد و بازنگری در کارگروه های مربوطه صورت گرفت و همزمان طرح راهبردی معرفی شهر تاریخی یزد نیز در دست تدوین قرار گرفته که به زودی ارائه خواهد شد.

بنا به گزارش خبرگزاری مهر شهردار یزد با بیان اینکه نخستین برنامه پنج ساله شهرداری در حال تدوین و تهیه است اضافه کرد: این برنامه می تواند چراغ راه توسعه شهر یزد در جهش های عمرانی باشد که در این زمینه نیز در ارائه گزارش عملکرد توضیح داده خواهد شد.

وی در بخشی از سخنان خود در خصوص تدوین بودجه با بیان اینکه به برخی نکات توجه خاصی شده است اظهار داشت: شروع فرآیند تدوین برنامه و بودجه از نیمه های مهر شروع شد و تا پایان دی ماه آماده شد که مرحله به مرحله نیز از سوی شورا هم رصد شده است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه جلسات مرتبط زیادی در این زمینه برگزار شده است افزود: برای نخستین بار فراخوان مشارکت شهروندان ارائه شد که خیلی سریع اطلس نیازسنجی همشهریان ابلاغ شد و با 100 جلسه و مشارکت 66 نفر از کارشناسان و معاونان آماده ارائه به شورا شد.

وی از ویژگی های این لایحه بودجه ایده دار بودن برای شهر یزد برشمرد و عنوان کرد: همدلی در شورای اسلامی و پشتوانه مردمی اگر تداوم داشته باشد آرزهایی که در بودجه داریم برآورده خواهد شد.

شهرداریز د با تاکید بر اینکه در بودجه بر اتمام پروژه ها و تعریف پروژه های جدید نگاه ویژه داریم بیان داشت: پروژه های بزرگ و کلان با رویکرد گردشگری در قالب برنامه و با عنوان یزد پلاس برای جهش شهر یزد تدوین شده است.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری در زمینه مدیریت شهری افزود: در این لایحه بودجه رویکرد محله محوری نیز اعمال شده اما اولویت های بودجه پروژه های بزرگ و کوچک است که با ساماندهی خاصی اجرایی خواهد شد و تلاش شده مردم بتوانند مردم به راحتی پیگیری کارهای شهرداری را داشته باشند و مدیران مربوطه را به پاسخگویی وا دارند.

جمالی نژاد با بیان اینکه تمام تلاش ما ارتقای کیفی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی، تقویت الگوی پیاده محوری است اظهار داشت: ارتقای فضای سبز شهر یزد با عنوان جشن رویش درختکاری با این رویکرد که درختان بسیار کم آبخواه و مقاوم در برابر خشکسالی کاشته شود دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری بیان داشت: یکی از رویکردهای ما حضور پررنگ بخش خصوصی است چراکه یقینا با بودجه شهرداری نمی توان آروزهای بزرگ را برآورده کرد لذا بخش خصوصی را از پایه های توسعه شهر یزد می دانیم.

شهردار یزد همچنین با اشاره به تجمیع بودجه شهرداری یزد گفت: این بودجه پیشنهاد شهرداری است و پس از بررسی و تصویب نهایی از سوی شورای شهر، جزئیات بیشتر و تعداد پروژه ها و اعتبارات آن به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار