معاون استاندار یزد تأکید کرد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد بابیان این‌که لازم است آرمان‌ها و اهداف انقلاب را در طرح‌های و برنامه‌های خود در نظر داشته باشیم، گفت: مدیران باید مؤلفه‌های تأثیرگذار توسعه علم و فناوری را شناسایی و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهند.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳ 31 January 2018

به گزارش تابناک یزد، «علی زینی وند» در نشست مشترک با مسئولان سازمان عامل منطقه ویژه علم و فناوری استان، اظهار کرد: هرکجا دولت حضورداشته باشد و تصمیم گیر اصلی به‌عنوان متصدی‌ باشد، توسعه و سرمایه‌گذاری با مشکل روبرو خواهد شد .

وی بابیان این‌که باید فعالیت‌هایمان کمتر رویکرد دولتی داشته باشد و بیشتر به بخش خصوصی توجه شود، افزود: مطلوب است دولت در فرایندی به روند تسهیلگری امور اقتصادی توجه کند .

بنابه گزارش ایسنا-منطقه یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به ضرورت توجه به توسعه زیرساخت‌ها به منظور تبدیل شدن به قطب نخست علم و فناوری، گفت: باید برای تحقق این هدف، دیدگاه‌ها را تغییر دهیم و راه را برای مشارکت بخش خصوصی بازکنیم .

زینی‌وند در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که پای دولت باید از اقتصاد کوتاه شود تا بخش خصوصی حضور پررنگ‌تری در حوزه اقتصاد داشته باشد،تصریح‌کرد: بخشی از زیرساخت‌ها را باید در پروسه سه‌ساله تعریف و تکمیل کرد و با هدف‌گذاری دقیق نسبت به تکمیل و توسعه منطقه ویژه با رویکردی که وجود دارد، اقدام شود .

این مقام مسئول با اشاره به این‌که اهداف بلند و متنوع اگر نتواند نتیجه‌بخش باشد اعتماد سرمایه‌گذار را نیز کم می‌کند، عنوان کرد: علم و فناوری رسالتی فراتر از کسب درآمد دارد .

وی بابیان این‌که ساختارهای جمهوری اسلامی با بسیاری از کشورها متفاوت است و باید آرمان‌ها و اهداف انقلاب را در برنامه‌ها و طرح‌های خود در نظر داشته باشیم، گفت: مدیران باید مؤلفه‌های تأثیرگذار را شناسایی کنند و بر اساس ساختاری که وجود دارد برای توسعه علم و فناوری اقدام کنند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد با اشاره به این‌که بحث اکوسیستم را نیز باید در این مهم موردتوجه قرارداد، عنوان کرد: باید روند کار را نیز اندکی تسریع بخشید و با توجه به تورم قوانینی که وجود دارد به‌عنوان یک فرصت برای توسعه اقدام کرد.

زینی‌وند با تأکید بر این‌که تورم قوانین باوجود مشکلاتی که دارد در مواردی نیز ظرفیت خوبی برای پیشبرد امور است، اضافه کرد: برای حل مشکلات نیز مواردی که در اختیار استان باشد قطعاً حمایت خواهیم کرد و با توجه به تعامل خوبی که در مجموعه مدیریت استان حاکم است می‌توان برای حل مشکلات اقدام کرد و روند کار را سرعت بخشید .

وی بابیان این‌که پیچیدگی‌های زیادی پیش روی کار در حوزه اقتصادی است، عنوان کرد: روند کار به این شکل باقی نخواهند ماند و به‌زودی روند خوبی برای حل مشکلات شکل خواهد گرفت .

این مقام مسئول همچنین با اشاره به این‌که فعالیت‌های اولویت‌دار استان در حوزه اشتغال با کمک مرکز خدمات سرمایه‌گذاری احصا شده است، تصریح کرد: فضای خوبی بر استان حاکم است و تلاش داریم سرمایه‌گذاران را در استان جذب کنیم و متقاعد کنیم تا در استان سرمایه‌گذاری کنند لذا در این زمینه نیز اگر طرح و برنامه‌ای باشد موردحمایت خواهد بود .

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات را به‌صورت مکتوب ارائه کنید تا درروند کار اگر خللی وجود دارد با تعامل و در چارچوب قوانین حل‌وفصل شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار