وزیر صنعت، معدن و تجارت: در زمینه تولید آهن اسفنجی با ۳۰ میلیون تن تولید، رتبه اول را در جهان داریم که با بهره برداری از طرح‌های جدید بر این ظرفیت افزوده می‌شود.
کد خبر: ۵۶۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵ 03 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ شریعتمداری در نشست با فعالان معدنی و صنعتی شهرستان بافق گفت: افزایش ۲۳ درصدی تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی نشانگر امید مردم به کار و فعالیت است.

وی افزود: فعالیتهای صنعتی کشور با مشکلاتی مواجه است، بخشی از این مشکلات درون زا و برخی برون زا و ناشی از فعالیت دیگر دستگاه ها است که باید حل و فصل شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد این مشکلات گفت : توسعه فعالیتهای صنعتی و معدنی نیازمند تامین مالی است، بانکها توانایی تامین مالی طرح ها را ندارند و باید به دنبال راهکارهایی برای کفایت سرمایه و توانایی پرداخت مجموعه بانکها و ایجاد کنسرسیوم برای تامین مالی طرح ها داشته باشیم.

شریعتمداری افزود : اول انقلاب به غیر از مجموعه چغارد و ۵۰۰ هزار تن ظرفیت فولاد اصفهان فعالیت دیگری نداشتیم، آن ظرفیت ۵۰۰ هزار تن در حال حاضر به ۳۳ میلیون تن برای ظرفیت تولید فولاد خام رسیده است.

وی افزود : اکنون در جایگاه چهاردهم فولاد جهان قرار داریم و ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید زنجیره فولاد کشور با ۵۷ درصد پیشرفت مشغول فعالیت است.

به گفته وزیر صنعت، معدن، تجارت بیش از ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت شناسایی شده برای تاسیس واحدهای فولادی است و اقبال به این فعالیت در کشور رو به افزایش است.

شریعتمداری گفت: در سال ۲۰۱۶ فقط یک درصد افزایش تولید در حوزه فولاد جهان وجود داشت، اما افزایش تولید فولاد کشور ۱۱ درصد بود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: افزایش تولید فولاد جهان در سال ۲۰۱۷ حدود ۶ درصد و در کشور ۲۲ درصد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار