ريیس مرکز راهبردی سپاه الغدیر يزد از فعاليت دو هزار نخبه استان در اين مركز براي احصاء و رفع مشكلات دستگاهها و نهادها خبر داد.
کد خبر: ۵۷۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 27 February 2018

«غلامحسین دشتی» در آخرين نشست شوراي فرهنگ عمومي شهرستان ابركوه در سال جاري اظهار کرد: وظیفه مرکز راهبردی این است که در هر شهرستان و استان مجموعه‌ای از نخبگان و افراد صاحب‌نظر را که سابقه کار اجرایی و دانشگاهی دارند، دور هم جمع کرده و ضمن احصاء کردن مشکلات دستگاه‌های مختلف، برای آنها راهکار و طرح‌های مختلف ارائه كنند.

وي با بيان اين كه وظیفه این مرکز کمک به دولت با وارد میدان کردن مردم است، تصریح کرد: تاكنون این مرکز در استان یزد حدود دو هزار نفر از نخبگان را در قالب 170 کارگروه گردآوری کرده است . 

به گفته‌ي دشتی،  مرکز راهبردی برای مشکلات طرح ارائه می‌کند و در صورتی که نتواند راهکاری ارائه کند، حداقل با مشکلات دستگاه‌ها و نهادهای مختلف آشنا مي‌شود و حداقل از قضاوت نابجا در مورد عملكرد اين دستگاه‌ها و نهادها جلوگیری می‌شود.

«محمد کاظمی نسب» فرماندار ابرکوه نيز در اين نشست اظهار کرد: ابرکوه یکی از قوی‌ترین شهرهای استان از لحاظ میراث فرهنگی، دینی و مذهبی است اما در حوزه پذیرش مسافر و گردشگر داراي ضعف‌هایی بنیادین است که برخی رفع شده و بقیه نیز در حال پیگیری است.

وي ادامه داد: به دلیل نبودن زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین عدم آشنايي و اطلاعرساني مناسب، حجم مسافرانی که از حاشیه ابرکوه عبور می‌کنند حدود پنج برابر مسافرانی است که در ابرکوه توقف مي‌كنند.

کاظمی نسب شعار امسال ستاد تسهیلات خدمات نوروزی را «مقصد همین‌جاست» عنوان کرد و افزود: در حال حاضر شهرستان ابرکوه ظرفیت پذیرش يك‌هزار مسافر به لحاظ اقامتی دارد که این ظرفیت باید تا سال آینده با توسعه بومگردی‌ها حداقل به دو برابر افزایش یابد.

وي با بيان اين كه در همين راستا اقداماتی همچون نمادسازی شهرستان و معرفی آن به ایران و جهان در دستور کار قرار دارد، اظهار كرد: معرفی ابرکوه به‌عنوان مقصد گردشگران در کوتاه‌مدت و جهانی‌شدن ابرکوه در بلندمدت از جمله اهداف مجموعه مدیریتی شهرستان است و در این رابطه همگرایی قابل‌توجهي داريم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار