مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد از کمبود نیروی انتظامی برای اجرای احکام پرونده‌های قاچاق در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 08 March 2018

غلامرضا سالاری پیش از ظهر امروز در نشست کمیسیون تعزیرات استان یزد، گفت: در سال 96 در بحث کالا و خدمات شش هزار و 98 پرونده وارده داشته‌ایم که از این تعداد پنج هزار و 780 پرونده صنفی که از اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت به تعزیرات حکومتی استان یزد ارسال‌شده را مختومه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث پرونده‌های قاچاق کالا و ارز 894 پرونده وارده داشته‌ایم که از نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و سازمان صنعت معدن و تجارت به این اداره ارسال‌شده است، افزود: از این تعداد 823 تعداد پرونده مختومه شده و هزار و 777 پرونده ارسالی ویژه بهداشت دارو و درمان که از طرف دانشگاه علوم پزشکی یزد به اداره تعزیرات حکومتی استان یزد ارسال‌شده که هزار و 680 پرونده مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان یزد تصریح کرد: مجموعاً هزار و 769 پرونده به اداره کل تعزیرات استان یزد از مراجع زیر ربط ارسال‌شده که از این تعداد 8 هزار و 283 پرونده مختومه شده و حدود 500 پرونده باقی‌مانده است که با بحث شدید کمبود نیرو مواجه بوده به‌طوری‌که یک رئیس شعبه یا قاضی تعزیرات حکومتی در چهار شهرستان کار می‌کند.

سالاری بابیان اینکه در شهرستان‌های بافق، بهاباد، مهریز، خاتم، هرات، میبد، اردکان و ابرکوه با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم، اظهار داشت: میزان محکومیت این پرونده‌ها 307 میلیارد ریال بوده که از این مقدار 16 میلیارد تومان آن وصول‌شده است.

این مسئول ادامه داد: ماده 75 قانون قاچاق می‌گوید: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای ابلاغ و اجرای احکام موضوع قانون قاچاق مأموران انتظامی آموزش‌دیده را در واحدهای اجرای احکام تعزیرات حکومتی مستقر نماید و متأسفانه نتوانسته‌ایم تاکنون از نیروی انتظامی برای اجرای احکام پرونده‌های قاچاق استفاده کنیم و دلیل آن کمبود نیروی انتظامی است.

وی در پایان در رابطه با گشت‌های ویژه نوروز 97 خاطرنشان کرد: خوشبختانه یک تعامل بسیار خوبی را با سازمان صنعت معدن و تجارت داریم و گشت‌های مشترکی در دو نوبت صبح و عصر انجام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار