مدیر کل گمرکات یزد با بیان این که عملکرد سال گذشته‌ي گمرک در همه زمینه‌ها با رشد مثبت همراه بوده است، گفت: صادرات استان در سال گذشته از نظر وزن 15 و از نظر ارزش 13 درصد رشد داشته است .
کد خبر: ۵۸۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷ 11 April 2018

«محمد حسین سلمانی» در  نشست هماهنگی مدیران اقتصادی استان که در اداره کل گمرکات استان یزد برگزار شد، اظهار كرد: سال گذشته دو میلیون و 108 هزار و 530 تن کالا به ارزش 527 میلیون و 961 هزار و 690 دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده که از نظر وزن 15 و از نظر ارزش 13 درصد رشد را نشان می‌دهد . 

وی عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، هلند، آلمان، گرجستان، امارات، اسپانیا و ایتالیا را عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی استان یزد ذکر کرد . 

مدیر کل گمرکات استان عمده‌ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را به ترتیب کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدروکربن، اکسید مولیبدن،سنگ مصنوعی،موکت و شیشه ساختمانی نام برد . 

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد اظهارنامه‌های صادراتی گمرکات یزد با 26 درصد رشد به 39 هزار و 853 فقره رسید . 

سلمانی در ادامه به آمار واردات استان در سال 1396 اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 36 هزار و 403 تن کالا به ارزش 131 میلیون و 821 هزار دلار از طریق گمرکات یزد به کشور وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش از آن از نظر وزن 8 و از نظر ارزش 14 درصد افزایش را نشان می دهد . 

وی مبدا کالاهای وارداتی به استان را به ترتیب کشورهای چین، ترکیه، ایتالیا، جمهوری کره، اسپانیا، آلمان، جمهوری چک، هند، قبرس و امارات ذکر کرد . 

مدیر کل گمرکات استان در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی، عنوان كرد: گمرکات استان در چارچوب برنامه‌های گمرک جمعوری اسلامی در سال جدید تمهیدات ویژه ای برای حمایت از کالای ایرانی و بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته است . 

وي تصریح کرد: بر این اساس مهلت ضمانت‌نامه برای مواداولیه، ماشین‌آلات خط تولید، قطعات منفصله و قطعات یدکی مورد نیاز واحدهای تولید، شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالان مجاز اقتصادی، انواع دارو، لوازم و تجهیزات پزشکی، بیمارستانی و آزمایشگاهی و توانبخشی حداکثر 15 بهمن 97 در نظر گرفته شده است . 

سلمانی پذیرش کالاهای ورود موقت واحدهای تولیدی برای پردازش جهت صادرات قطعی و استرداد حقوق ورودی مواد اولیه وارداتی مورد استفاده در صادرات را از دیگر تسهیلات گمرک در سال حمایت از کالای ایرانی ذکر کرد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار