مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به برگزاری کنگره شعر توحیدی گفت: نیازمند یک اندیشه هدایتگر برای شعر هستیم.
کد خبر: ۶۰۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 05 May 2018

مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد روز گذشته (۱۴ اردیبهشت) در سومین کنگره بین المللی شعر توجیدی در شهرستان میبد گفت: کنگره شعر توحیدی به یک جریان مستمر فرهنگی در کشور قرار گیرد، بیان کرد: شعر مهمترین رسانه فرهنگی در طول ادوار تاریخ به شمار رفته است.

وی همچنین با بیان اینکه شعر رسانه علمی ما در گذشته نیز به شمار می رفته است افزود: خطری که شعر و اساسا هنر را تهدید می کند بی معنایی است یعنی تنها به فرم و صورت اصالت داده می شود و محتوا بی اهمیت تلقی می شود.

وی ادامه داد: شعر از دیرباز در جامعه ما بسیاری از هنرها را درون خود گردآورده است که به عنوان مثال درشعر بزرگانی چون حافظ هم موسیقی و هم تصویر گری را می توان تشخیص داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه نیازمند یک اندیشه هدایتگر برای شعر هستیم تصریح کرد: زمانی که شاعر آزادانه بیندیشد و بسراید و با معنای هستی ارتباط عمیق پیدا کندشاهکارهای بزرگ ادبی خلق می شود.

دبیرعلمی سومین کنگره بین المللی شعر توحیدی هم  در این نشست گفت: این کنگره با شرکت ٢٥٩ نفر از ٥٦ شهر ایران و شهروندان ١١ کشور آغاز شد.
 

ذکریا اخلاقی افزود:از مجموع شرکت کنندگان ٢١٩ نفر از جمهوری اسلامی ایران و بقیه شهروندان پاکستان، افغانستان، هندوستان، لیبریا، سوریه، مالی، جمهوری آذربایجان، اندونزی، روسیه، ترکیه و کامرون هستند.


وی ادامه داد: در مجموع ٩٢٧ اثر به بخش داوری راه یافت که از این تعداد ٨٦٨ اثر به زبان فارسی و بقیه غیرفارسی است.

 

وی گفت: کنگره یادشده در ٢ بخش کودک و نوجوان و بزرگسال به مدت یک روز و با محورهای توحید و معارف توحیدی، شرح شاعرانه اسماء و صفات خداوند متعال، جلوه ‌های جلال و جمال الهی در پدیده‌ های جهان، و تماشای عظمت خداوند در عالم برگزارشد.

همچنین درآیین اختتامیه کنگره یاد شده کتابهای شعر توحیدی اثر محمد علی مجاهدی وآیینه های شهود که منتخب اشعار دوره های گذشته این کنگره بوده است با حضور آیت الله اعرافی امام جمعه میبد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار