نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد جنایات رژیم صهونیستی و همچنین آل سعود را بربریت و جاهلیت عصر حاضر خواند و گفت: امروز مردم مسلمان جهان با مشت‌‌های گره کرده‌ی خود انزجار و برائت‎‎شان از این جنایات را اعلام کردند.
کد خبر: ۶۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 11 July 2015

به گزارش تابناک یزد،آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های انمازجمعه یزد از مردم دارالعباده یزد به خاطر حضور در راهپیمایی روز قدس علیرغم گرمای هوا قدردانی کرد و آن را لبیک به ندای امام راحل(ره) و لبیک به سفارش حضرت امیرالمومنین(ع) که در وصیت نامه خود به حسنین(ع) را به یاری مظلومان و مقابله با ظالمان جامعه سفارش کرده بود، دانست.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت قرار گرفتن در کنار مظلومان و یاری آنها، گفت: مظلومان باید بدانند که کسانی یار و فریادرس آنها هستند و دست آنها را خواهند گرفت و آنها را از شر ظالمان رهایی خواهند بخشید.

ناصری یاری کردن مظلومان را یک تکلیف الهی خواند و در این باره به سخنان پیامبر اکرم (ص) مبنی بر این که اگر کسی ندای مظلومی را برای کمک بشنود و او را یاری نکند، مسلمان نیست.

وی در همین رابطه به سفارش‌‎ها و حساسیت امام راحل(ره) از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین فعالیت‌‌ها و سخنرانی‌‌های افرادی مانند مرحوم کاشف الغطاء و نواب صفوی در خصوص جهاد در فلسطین علیه رژیم غاصب اسرائیل، اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در ادامه اظهار کرد: امروز استکبار جهانی در حالی در تلاش برای حاکمیت یک دولت تروریست، یک دولت کودک کش و جوان کش و یک دولت مردم کش است و به خود اجازه ترور دانشمندان ایرانی و سایر کشورها را می‎‎دهد که ادعای رعایت حقوق بشر را نیز دارد.

وی همچنین با اشاره به کشتارهای یمن از سوی رژیم آل سعود، این جنایات را نوعی تعصبات جاهلیتی خواند و گفت: مردم مظلوم یمن را از هر طرف محاصره کرده‎‎اند و در حالی که جلوی کمک‌‌های انسان دوستانه را گرفته‌‌اند، بر سر آنها آتش و بمب می‎‎ریزند و آن وقت هم ادعای حقوق بشری دارند.

ناصری اضافه کرد: متاسفانه آل سعود خود را خادم الحرمین می‎‎داند ولی در مقابل نیز در ماه رمضان بر سر مردم یمن در مساجد و بیمارستان‌‌ها و غیره بمب می‎‎ریزد و آنها را کشتار می‎‎کند.

وی، یکی از عوامل موفقیت امام راحل(ره) در پیروزی و پیشبرد انقلاب اسلامی ایران را شناخت توانمندی‎‎های مردم، اعتماد دادن و بصیرت دادن به مردم در مورد این توانمندی‎‎ها برای استفاده از آنها در پیشبرد اهداف و اقتدار نظام با توکل به خداوند ذکر کرد.

وی با بیان این که این توانمندی‎‎ها یک جانبه نیست و در تمام وجوه و ابعاد زندگی مردم و جامعه وجود دارد، به مذاکرات هسته‎‎ای جمهوری اسلامی با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: بهانه تراشی‌‌های امروز طرف‌‌های مقابل کشورمان در این مذاکرات بیانگر همین اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی است.

وی در همین رابطه به اظهار نظر اخیر وزیر خارجه یکی از کشورهای طرف مذاکره با ایران مبنی بر خروج از مذاکرات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آقای ظریف در برابر این اظهار نظر قاطعانه اعلام کرده‎‎اند که به هیچ وجه نمی‎‎توان هیچ یکی از مردم کشورمان را با این موضوعات تهدید کرد.

خطیب جمعه یزد با تاکید بر این که باید قدرشناس این اقتدار کشورمان در مجامع بین المللی باشیم، اظهار کرد: البته نباید به برداشتن و رفع تحریم‌‌ها از سوی غرب نیز امید داشت چرا که آنها هر کاری می‎‎کنند که اقتصاد کشورمان رونق پیدا نکند و هدفشان نیز نه موضوع هسته‎‎ای، نابودی ایران و انقلاب است.

وی در همین رابطه به تلاش عربستان برای باقیماندن تحریم‎‎های اقتصادی کشورمان با صرف میلیاردها دلار اشاره و تاکید کرد: باید برای حفظ این انقلابمان هر چه می‎‎توانیم بکوشیم و از توانمندی‎‎های دانشمندان، جوانان و مردمان استفاده کنیم و در این راه وحدت و یکپارچگی خود را نیز حفظ کنیم.

ناصری با اشاره به تعلل و انتظار برخی صنایع و بخش‌‌های کشورمان برای رفع تحریم، خاطرنشان کرد: نباید به انتظار تحریم‎‎ها نشست تا دریچه‎‎ای به روی کشور بازشود بلکه باید با توکل به خداوند، از توانمندی‎‎های امروزمان برای رفع موانع و مشکلات اقتصادی استفاده کرد.

google-buzz twitter digg facebook linkedin

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار