نماینده مردم یزد و اشکذر از پروژه عمرانی دردست ساخت فاز ٢ مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) یزد با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بازدید کرد.
کد خبر: ۶۱۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 03 June 2018

مجید جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٨٦درصدی این پروژه گفت:بار راه اندازی فاز ٢ مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) یزد سرانه فضای فرهنگی دریزد افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه باید برای توسعه سرانه فضای فرهنگی به سرعت تلاش کنیم،اظهار داشت:دراستان یزد استعدادهای خوبی وجود دارد که با آماده نمودن زیرساختهای موجود می توان از ظرفیت و پتانسیل اصحاب فرهنگ و هنر بخوبی استفاده شود.
وی افزود: فاز ٢ مجتمع فرهنگی و هنری امام علی (ع) یزد در زمینی به مساحت ٧٤٠٠ مترمربع با زیربنای ١٠ هزار و ٥٠٠ مترمربع در حال اجراست و شامل پارکینگ، گالری نمایشگاهی، سالن آمفی تئاتر، سالن‌های چند منظوره، لابی‌های بزرگ و قابل توجه به عنوان فضای نمایشگاهی و همچنین بوفه‌هایی برای عرضه محصولات فرهنگی و غیره است.
وی به کارگیری معماری بومی یزد را جز اصلی‌ترین ویژگی‌های این سازه می‌داند و تصریح می‌کند: این سازه در موقعیت شهری مناسبی قرار گرفته و تمام فضاهای آن با رویکرد معماری بومی و سنتی یزد و نمایی آجری در حال ساخت است.
وی اجرای پارکینگ‌های مسقف و روباز، فضاهای چندمنظوره و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های روز مانند پنجره‌های دوجداره و سیستم‌های تهویه نوین را از دیگر ویژگی‌های بارز این مجموعه برمی ‌شمارد.
جفری‌نسب در پایان نیز تاکید می‌کند: این طرح پس از تکمیل، به منظور رفع بخشی از کمبودهای فرهنگی، نمایشگاهی، آموزشی و فعالیت‌های هنری مورد بهره‌برداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار