کد خبر: ۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷ 14 July 2015
وزیر کشور در حاشیه هفتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنیبر اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب استاندار اظهار داشت: هر کسی وظیفه‌ای دارد. نمایندگان مجلس و دولت هر کدام وظیفه‌ای دارند که وظیفه وزیر کشور معرفی استاندار است تا دولت استاندار را انتخاب کند و وظیفه مجلس نیز در این امر نظارت بر این امر است.

به گزارش تابناک یزد، رحمانی‌فضلی ادامه داد: ما در این دولت اعلام کردیم در رابطه با راجع به تعاملی که با مجلس داشتیم حاضر به هماهنگی هستیم اما هماهنگی به آن معنا نیست که به وزارت کشور یا دولت استانداری تحمیل شود کما اینکه تاکنون نیز این گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان 5 نفر را به وزارت کشور برای استانداری فارس معرفی کردند خاطرنشان کرد: وزارت کشور در بررسی خود این 5 نفر را صاحب صلاحیت استانداری در استان فارس تشخیص نداد چراکه فارس استان مهمی است و مسائل با اهمیتی دارد و لازم است تا افرادی با شناخت و توانمندی بهتری در این استان باشند، بخشی نیز خودشان قبول نکردند.

 به هر حال یک نفر را خودمان به دولت معرفی کردیم و به دولت فرستادیم، چراکه این حق و اختیار وزارت کشور است و امیدوارم بعد از معرفی استاندار به تعامل خوبی که با نمایندگان محترم توسط استاندار به وجود می‌آید این مسائل رفع شود، ما هیچ نگران نیستیم.

 رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مسئله استیضاح وی را مطرح کرده‌اند نیز خاطرنشان کرد: به هر حال مجلس اختیار دارد و اگر بخواهد استیضاح کند نمی‌توانیم فرار کنیم و گزینه ما آقای افشانی است که وی را به دولت معرفی کردیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار