مدير كل انتقال خون يزد با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون در شب‌هاي قدر رمضان امسال، اعلام كرد: در ليالي قدر امسال 513 نفر جهت اهداي خون مراجعه كردند كه از اين تعداد 411 نفر موفق به اهداي خون شدند.
کد خبر: ۶۱۷۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶ 10 June 2018

دكتر «نقي تقوائي» ضمن بيان اين مطلب افزود: از اين تعداد اهداي خون، 61.6درصد اهداكننده مستمر يعني حداقل در سال دو بار اهداي خون داشته‌اند و 29.4 درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند. 

وي همچنين ادامه داد: در ماه رمضان يك شيفت كاري از ساعت 17:45 تا 23:15 راه‌اندازي شده تا افراد علاقه‌مند بتوانند بعد از افطار اقدام به اهداي خون كنند. 

وی با بیان این که برخی از مردم برای اهدای خون در شب‌های قدر نذر می‌کنند، افزود: اهداي خون در شب‌هاي قدر به علت شب زنده داري مردم با مشاركت خوبي همراه بود و در این سه شب  پايگاه انتقال خون يزد واقع در ميدان ابوذر تا ساعت يك بامداد خونگيري انجام شد. 

تقوايي در ادامه با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست تا با توجه به نیاز دائمي بيماران به خون و فرآورده‌هاي خوني در مدت زمان باقیمانده از ماه مبارك رمضان، از فرصت ماه بندگی خدا استفاده و تا پایان ماه مبارك با اهداي خون خود اداره كل انتقال خون استان را یاری کنند. 

اين مسئول در پايان از همه اهداكنندگان كه در طول ماه مبارك رمضان و شب‌هاي قدر با اهداي خون به كمك بيماران شتافتند و بيماران را تنها نگذاشتند، قدرداني كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار