معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد:
معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به برخي تفاوت‌ها در آمارهاي دستگاه‌هاي مختلف فرهنگي آن را ناشي از تفاوت در تعاريف عنوان و بر ضرورت يكسان‌سازي اين تعاريف در جمع‌بندي آمار و اطلاعات در بخش فرهنگي تاكيد كرد.
کد خبر: ۶۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰ 15 July 2015
به گزارش تابناک یزد"حميد فخرالدين" در نشست ترسيم اطلس فرهنگي شهرستان تفت ضمن بيان اين مطلب، به سامانه ساترا كه توسط سازمان برنامه‌ريزي كشور فعال شده است، اشاره و اظهار كرد: سامانه ساترا، مخفف سامان ارزيابي توسعه و رصد آمايش بوده و در آن دو هزار و 503 شاخص تعريف شده كه به صورت يكپارچه در استان‌ها نصب و از 37 زيرپرتال عمومي برخوردار است.

این مقام مسئول با بیان این که سامانه ساترا در شاخص‌های مختلف نفوذ دارد، اضافه کرد: این سامانه در سه بعد اقتصاد، جغرافیا و جامعه‌شناسی سیمای فضای مناطق را طبق سند چشم‌انداز توسعه ترسیم می‌کند و یکی از ارکان توسعه پایدار است.

فخرالدين ادامه داد: اطلاعات مكاني فضاهاي فرهنگي شهرستان تفت تقريبا تكميل شده است و تنها بايد در بحث كتابخانه ها، دارالقرآنها و اردوگاهها احصاء لازم صورت پذيرد.

وي بر جمع آوري اطلاعات توصيفي مكاني فضاهاي فرهنگي نيز تاكيد كرد و افزود: اگر اين كار صورت پذيرد، شهرستان تفت اولين شهرستاني است كه اطلس فرهنگي آن تكميل خواهد شد.

معاون دفتر آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواستار مشاركت بخشداران و دهياران براي دستيابي به اطلاعات دقيق  و درست مربوط به حوزه فرهنگ شد.

"محمود زارع رشكوييه" فرماندار تفت نيز در اين نشست گفت: فرهنگ، زيربنايي‎‎ترين حوزه در همه عرصه‌هاست و مسئولان بايد در همه فعاليت‌هاي خود به پيوست‌هاي فرهنگي توجه ويژه كنند.

وي با اشاره به اهميت و ضرورت تكميل اطلس فرهنگي تفت، گفت: دسترسي به آمار درست و دقيق در خصوص فضاها و مكان‌هاي فرهنگي تفت مي‌تواند راه را براي اعمال سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي هموار كند.

زارع با بيان اين كه دولت تدبير و اميد به توسعه فرهنگي نگاه ويژه دارد، اظهار كرد: فرهنگ، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و طولانی مدت است و در این رابطه بهره‌گیری از آمار و اطلاعات درست در خصوص فضاهای فرهنگی از ضروریات است.

فرماندار با تاکید بر مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی در مسیر ترسیم و تکمیل اطلس فرهنگی تفت، گفت: شهرستان تفت باید به شهرستانی پیشرو در این عرصه بدل شود چرا که تفت با برخورداری از مردمی فرهنگ دوست و علمای بزرگ و نخبگان و فعالان فرهنگی، یکی از مهدهای مهم فرهنگی استان یزد به شمار می آید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار