به دنبال توافق هسته‌ای عنوان شد:
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: پس از اعمال و اجرای توافق صورت گرفته، فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و با توجه به کاهش نیاز به نقدینگی، تامین و تدارک دارو راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود.
کد خبر: ۶۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰ 16 July 2015
به گزارش تابناک یزد دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت ضمن تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، در خصوص توافق صورت گرفته بین ایران و کشورهای5+1 و تاثیرات احتمالی این توافق بر دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته توسط دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته‌ای می‌توان پیش بینی کرد که رفتارهای بین‌المللی بعد از انجام توافق نسبت به ایران تغییر خواهد کرد و این تغییر رفتارموجب رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و تاثیر مثبت بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته همکاران ما در سازمان غذا و دارو هم‌زمان با همین تحریم‌های ظالمانه و علی‌رغم نیاز شدیدی که برای تامین داروهای مورد ضروری به نقدینگی بالا نیاز بود، تامین دارو از طرق مختلف صورت می‌گرفت و کشور هرگز با تهدیدی به نام بحران دارویی مواجه نشد. ان‌شاءالله پس از این توافق فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم برداشته خواهد شد و با توجه به کاهش نیاز به نقدینگی، تامین و تدارک دارو راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود و دسترسی مردم به آن با سهولت بیشتری انجام پذیر خواهد بود.

دیناروند همچنین با تمجید از زیرساخت‌های خوبی که در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که بعد از انجام توافق و رفع تحریم‌ها، شاهد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه سلامت کشور باشیم.

در همین خصوص دکترمهدی پیر صالحی، مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو نیز تاکید کرد: توافق هیچ تاثیری در حجم واردات دارویی کشور نخواهد داشت و هیچگونه افزایش وارداتی اتفاق نخواهد افتاد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، وی با بیان این مطلب افزود: پیرو سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بحث اقتصاد مقاومتی، حمایت کامل از تولید داخل را ادامه خواهیم داد و تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت داروهای تولید داخل و همچنین توسعه صادرات آنها قرار می‌دهیم. یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که بدنبال توافق صورت گرفته در پی آن هستیم و برای ما حائز اهمیت خواهد بود، ارتقای کیفیت و صادرات دارو است.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارودرباره تاثیر توافق هسته ای بر قیمت دارو های وارداتی نیز اظهار داشت: از آنجا که شرکت‌های وارد کننده برای واردات محصولات مورد نظر مسیرهای مختلفی را پیموده‌اند و این وقفه‌های طولانی تا رسیدن دارو به مبدا، هزینه‌های قابل توجهی را متوجه آنها می‌کرد؛ امیدواریم با گشایشی که در مسیرهای بانکی ایجاد می‌شود، شاهد کاهش بیش از پیش قیمت داروهای وارداتی باشیم.

فرصتی برای بین‌المللی کردن برندهای داخلی
دکتر هدایت حسینی، مدیر کل نظارت بر فراورده‌های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه پس از توافق، مواد اولیه غذایی، آرایشی و بهداشتی با سهولت بیشتری وارد خواهد شد، دوران پس از تحریم را زمان بسیار مناسبی برای حمایت بیشتر از محصولات داخلی دانست و عنوان کرد: امیدواریم با پتانسیل‌های موجود کشور که بی‌تردید بالاتر از کشورهای منطقه است، شاهد توسعه بیشتر کمی و کیفی صنایع داخل باشیم و بتوانیم به عنوان کشور تولید کننده محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی با کیفیت، برندهایمان را در سطح بین المللی مطرح کنیم.

باشگاه خبرنگاران؛ وی ابراز امیدواری کرد که نتیجه توافقات برای توسعه صنعت کشور خصوصا در حوزه صادرات مثمر ثمر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار