مدیر كل بهزیستی استان با اشاره به اولویت پیشگیری از معلولیت‌ها و ورود بهزیستی استان در حوزه‌های عقب‌افتادگی ذهنی، ناشنوایی و مشکلات جسمی و حرکتی، اعلام كرد: مشاوره ژنتیک در میبد به صورت رایگان به زوج‌های جوان ارائه می‌شود.
کد خبر: ۶۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴ 17 July 2015
به گزارش تابناک یزدمدیر كل بهزیستی استان با اشاره به اولویت پیشگیری از معلولیت‌ها و ورود بهزیستی استان در حوزه‌های عقب‌افتادگی ذهنی، ناشنوایی و مشکلات جسمی و حرکتی، اعلام كرد: مشاوره ژنتیک در میبد به صورت رایگان به زوج‌های جوان ارائه می‌شود. به‌گزارش ایسنا «جلیل عفتی» اظهار كرد: با کمک بهزیستی و خیرین شهرستان میبد، این مركز در سه قسمت خدمات ژنتیک، غربالگری شنوایی و قسمت‌های مولکولی فعالیت داشته است.
وی افزود: در 3‌ماه پایانی سال گذشته نیز مشاوره ژنتیک را به‌صورت رایگان به کسانی که قصد ازدواج داشتند، در این مرکز ارائه شد و این طرح کماکان به صورت رایگان در حال انجام است. عفتی با اشاره به اینکه تست‌های غربالگری در زمان بارداری هم در این مرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: پیشگیری از معلولیت‌ها یكی از اولویت‌های مهم بهزیستی است و در حوزه‌های عقب افتادگی ذهنی، ناشنوایی و مشکلات جسمی- حرکتی وارد شده‌ایم.

   اجرای طرح مشاور مذهبی در دادگستری میبد
رئیس دادگستری شهرستان میبد از طرح مشاور مذهبی در این حوزه قضایی خبر داد. به گزارش ایسنا «حسین‌دهقانی» در این باره اظهار كرد: برای کاهش دعاوی خانوادگی در این حوزه قضایی طرح مشاور مذهبی انجام می‌شود و در پرونده‌های دعاوی خانوادگی خرد مثل توهین، ترک نفقه و... ابتدا پرونده به یک مشاور مذهبی ارجاع می‌شود تا اختلافات به صورت ریشه‌ای حل و فصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار